Gepost door: prretje | februari 6, 2015

La venta del collao

6-IMG_6768

Mijn lievelingsplekje bewaren we dit keer voor het allerlaatst.

Vannacht om 2.15 uur kwamen we thuis na zes dagen gelogeerd te hebben bij onze vrienden in Spanje. “Vorige week stapten we zo’n beetje ons bed uit”, zeg ik tegen Dick, “toen gíngen we nog.” Nu leggen we onze hoofden snel te slapen want over een paar uur moet ik gewoon weer werken.

2-IMG_6741

Voordat ik mijn ogen sluit, denk ik nog even aan vandaag. De rit naar La Vall de Laguar, langs het mooi dorpje Campell.

1-IMG_6738

De blauwe lucht, mijn Spaanse vriend tussen de amandelbloesem. “Ruik nog maar eens goed, Irene, morgen is alles weer anders.”

3-IMG_6747

“Doe maar een tafeltje bij de kachel”, had Edwin ’s ochtends bij de reservering tegen Esmee van het restaurant La venta del collao gezegd. Maar na het hoofdgerecht houden we het niet meer en verkassen we naar buiten in de zon.

4-IMG_6751

Het is zo’n mooie plek daar. De madeliefjes bloeien.

5-IMG_6756

“Willen jullie nog een glaasje cava?”, komt Esmee vragen. “Doe maar”, zeg ik. “Het is ons afscheidsetentje, straks vliegen wij weer naar Nederland.”

We brengen een toast uit op onze vriendschap. Wat een heerlijke smaak!

Responses

  1. Wat een mooi verhaal weer. En ja, dat is een geweldige plek.
    Hoop niet dat jullie na al dat eten de laatste dagen zijn aangekomen. Vast niet.
    Alleen de schaal met worst om 23:00 uur geserveerd door de gastvrouw doet je de das om.
    Sterkte met het werk en het ( afvallen )

    • Ha Henk,
      Geen grammetje aangekomen. Ik ben bang dat dat niet geldt voor de man die mopperde op die schaal met worst en kaas maar er zelf het meest van opat…. 🙂
      Jullie naar de biologische markt vandaag, ik violen kopen. Geniet het leven!
      Met hartelijke groet uit Katwijk,
      Irene


Geef een reactie

Categorieën

