Gepost door: prretje | februari 3, 2015

Waterman

5-IMG_6578

“Ik wil vanmiddag wel naar Calpe!”, stel ik gedecideerd voor.

1-IMG_6557

Als ik bij mijn vrienden in Spanje ben, neem ik altijd graag een kijkje bij de Middellandse Zee. Aangezien er geen protesten opklinken, lopen we een paar uur later onder de goedkeurende blik van de beschermheilige van de haven langs de aangemeerde boten.

2-IMG_6560

Op één vissersschip na ligt de complete vloot thuis. “Slecht weer en teveel wind”, weet men ons te vertellen.

3-IMG_6565

Voor ons alleen maar leuk, want méér te fotograferen.

4-IMG_6574

En voor sommige mensen ook gelegenheid om wat herstelwerkzaamheden uit te voeren.

6-IMG_6579

Zelfs de bodem van dit vissersbootje oogt fotogeniek op deze dag.

7-IMG_6605

Na een uurtje in de zon op een terras aan de haven, waar we prettig kennismaken met een kan sangria en lekkere vishapjes, lopen we over de boulevard naar de rots van Calpe. “Meeuw, let op. Je hebt maar één leven!”

8-IMG_6621

In de fractie van de geelpootmeeuwen wijzen alle neuzen in dezelfde richting.

9-IMG_6626

Dat ene stoere vissersbootje dat toch is uitgegaan, komt aan het eind van de middag veilig binnen. Mijn zoon slaagt voor z’n theorie rijexamen. M’n dochter lacht me ’s avonds toe via Facetime. Heel veel lieve berichtjes van familie, vrienden en bekenden komen mijn kant op. En in het beste gezelschap dat ik me kan wensen om m’n 54-ste verjaardag te vieren.

Ik ben een bevoorrechte waterman, luidt mijn simpele conclusie.

Responses

  1. Gefeliciteerd Irene!

  2. Alsnog hartelijk gefeliciteerd.
    Je zult maar op deze manier je verjaardag kunnen vieren . Geweldig.
    Voor wat betreft de schitterende foto’s van beide fotografen,
    Het is geen wedstrijd ……maar de stand is ” gelijkspel ” heel mooi.
    Gr.Grt.
    Ria van Eck.

  3. Ja, Irene inderdaad prachtige foto’s en helemaal geen koudegolf ( gelukkig )


Geef een reactie

Categorieën

