Gepost door: prretje | november 23, 2014

Bollen

1-IMG_5635-001

“Kijk”, zegt de man en hij overhandigt me een tas. “Dit kwam op de krant binnen. Cadeautje van Keukenhof, daar weet jij vast wel raad mee.”

Ik haal vijf zakjes uit de tas: één met 15 Narcissus Tete a Tete, één met 10 Tulipa Triumph, één met 10 Tulipa Single Late, één met 5 Hyacinthus White Pearl en één met 15 Narcissus Bridal Crown. Ja, daar kan ik wel wat mee en me voorstellend waar in de tuin die bolletjes straks in de warme lentezon het beste hun inhoud kunnen showen, graaf ik het ene kuiltje na het andere.

Dan valt mijn oog op een eenzaam achtergebleven blaadje van de klimhortensia en laat ik het voorjaar nog even over aan de toekomst.

Na een uur ga ik m’n warme huis binnen, steek de kaarsen aan en zet de melancholieke muziek van het nieuwe album van Damien Rice (‘My Favourite Faded Fantasy’) op. Ik ben voorlopig volmaakt tevreden met de weemoed van november.

Afscheid nemen in de wetenschap van weerzien. Of zoals Ernest Hemmingway het zei: “But you knew there would always be the spring, as you knew the river would flow again after it was frozen.”

1-IMG_5657

Responses

  1. En zo is het maar net….

    Mooie blog , prettig om te lezen.
    Gr.Grt.
    Rijk en Ria

  2. Mooi!

  3. ik zou de komende maanden het liefst overslaan in een diepe winterslaap,
    weer wakker worden in de lente, met zonneschijn en bloeiende bloemen en geurend gras.
    Maar ik doe voor man en nazaten m’n best om kou, sneeuw en liefst elfstedenijs LEUK te vinden, brrrrr, groet willy


Geef een reactie

Categorieën

