Gepost door: prretje | juli 29, 2014

Regendaggie

03-IMG_3606

Dinsdag 29 juli, Sarlat

01-IMG_3594

Onze geliefde weerapp, die wij tijdens deze vakantie vrijwel dagelijks openen om de verwachte weersomstandigheden ter plekke tot ons te nemen, geeft vandaag regenachtige toestanden aan.

02-IMG_3602

“Was het nou geen markt in Sarlat?”, vraagt de medeverzinner van uitstapjes. Aangezien het zo’n vijfentwintig jaar geleden is dat wij naar de markt in Sarlat zijn geweest, check ik dat voor de zekerheid maar even bij de campingbazin als ik ’s ochtend mijn baguette ophaal.
“Non!” Gedecideerd schudt zij haar krullen. Geen markt in Sarlat vandaag, dat is pas woensdag.

04-IMG_3618

Tsja, woensdag zijn we hier alweer weg en op zo’n regendaggie als vandaag is een bezoek aan een Middeleeuws stadje als Sarlat toch wel erg leuk.

06-IMG_3627

Dat dit eeuwenlang sluimerende stadje intussen een toeristische trekpleister van allure is, wordt snel duidelijk.

07-IMG_3628

Tientallen eettentjes en terrasjes en vrijwel allemaal zijn ze goed bezet. De foie gras of ganzenlever wordt breed uitgeserveerd.

05-IMG_3625

“Wat moet je toch altijd in zo’n donker hol?”, klinkt het als ik de kathedraal St Sacerdos binnenloop. Ik hou van de mystieke sfeer van oude kerken en kathedralen, een rustpunt in ons vaak hectische bestaan.

10-IMG_3636

De rest blijft liever buiten. Ook goed.

12-IMG_3646

Ondanks de drukte is het de kunst om toch de rustige straatjes te vinden.

09-IMG_3632

Om bijzondere pandjes vast te leggen.

11-IMG_3644

Om verstilde binnenplaatsen op te zoeken.

08-IMG_3631

“Mam, loop nou eens door. Wij ergeren ons een beetje aan je …”

18-IMG_3653

Nou, denk ik, ik heb al zo vaak op jullie gewacht, nu laat ik me mooi niet opjagen. Er is nog zoveel te zien.

14-IMG_3649

Een geschilderd straatje.

13-IMG_3647

Een mooie stadstuin.

16-IMG_3651

Een vrouwenwinkel.

15-IMG_3650

Een rariteitenkabinet.

17-IMG_3652

Maar ook ver boven het maaiveld, is de stad een genot om te bekijken.

19-IMG_3654

“Ja jongens, ik kom al. Nog even dat ene balkon met die paraplu, sorry parasol.” Want dat kun je toch wel zeggen bij een regendaggie zonder druppel regen.

Responses

  1. Hier waren wij precies een jaar geleden. Vooral ’s avonds erg mooi!

    • Hoi Ray,

      Alles wel daar in Spain? Ja, ik heb er nog aan gedacht dat jullie hier vorig jaar waren. Voor ons was het dertig jaar geleden, toen we nog met de tent gingen. Leuk om weer terug te zijn. Liefs van ons allemaal!

  2. Sfeervolle foto’s. Knap gedaan Irene lijkt ons heerlijk om daar rond te dwalen. Nog fijne dagen !
    Liefs van ons beiden.

    • Lieve Henk en Riet,

      Wat leuk dat jullie weer zo meelezen en meeleven. Een heerlijke vakantie in alle opzichten. Morgen richting huis maar met mooie herinneringen.
      Hartelijke groeten vanuit het Loiredal.

  3. mooi hoor, vlgs mij ben jij net als jullie rentenierende spaanse vriend op zomerreces gegaan.


Geef een reactie

Categorieën

