Gepost door: prretje | juli 25, 2014

Top

1-IMG_3360

Vrijdag 25 juli, Argelès-Gazost

Een afscheidszwaai en Edwin verruilt het groene, bloeiende Pyreneeënlandschap weer voor de droge Spaanse gronden. Het was een topweekje maar nu gaan we allebei een andere kant op.

2-IMG_3365

Op onze laatste dag hier doen we een beetje rustig aan. In een dorpje verderop waar veel buitensportwinkels zijn, lukt het een paar prachtige wandelschoenen van Italiaanse makelij te scoren: heel licht, lekker soepel en ook nog eens in de uitverkoop. Ik kan er voorlopig weer de pas inzetten.

4-IMG_3373

“Zullen we met de auto nog even bovenop de Hautacam kijken?”, stel ik voor. Zolang de rest van het gezelschap maar niet opnieuw lopend de weg omhoog moet zien te vinden, vinden ze het best.

3-IMG_3371

Onvoorstelbaar, wat een berg. Bocht na bocht verandert het uitzicht tot we op ruim 1600 meter soms helemaal in de wolken verdwijnen. Ineens breekt dan de lucht ook weer open en verbazen we ons over de stille schoonheid van de berg die de dag ervoor nog zo’n gekkenhuis was.

6-IMG_3385

In m’n eentje dwaal ik naar de andere kant van de top. En dan valt mijn mond open. Een groepje van een stuk op tien loslopende paarden dartelt ineens om mij heen. Normaal gesproken vind ik paarden groot en eng maar nu…,

5-IMG_3383

zij en ik in dat prachtige en haast serene landschap: het was haast magisch.

7-IMG_3389

“Waar zat je nou?”, zei het drietal dat al heel lang in de auto op mij zat te wachten.

8-IMG_3390

“Waar waren jullie nou?”, dacht ik. Het is zo mooi op de top.

Responses

  1. Prachtige schoenen!

    • Ja, ik ben er heel blij mee. Er waren in dat dorpje wel 5 winkels met wandel- en bergschoenen. Ik kreeg goede voorlichting en deze schoenen zaten gelijk fantastisch. Kom maar op met de volgende wandeling….
      Kus!


Geef een reactie

Categorieën

