Gepost door: prretje | mei 20, 2014

Contact

IMG_2096kl

“Volgens mij begint de schurft bezit van me te nemen”, zei ik tegen de dokter terwijl ik hem de binnenkant van mijn armen liet zien.

Gistermorgen zag ik de witte vlakken op mijn onderarmen ineens langzaam aan vlekkerig worden. De vlekken werden steeds roder en een branderig, heet gevoel maakte zich meester van het gebied tussen pols en elleboog op beide armen. Toen ik vanochtend ontwaakte, werden de rode vlekken vergezeld van blaasjes gevuld met water. En het werden er steeds meer en ze werden ook groter.

“Kom toch maar even langs”, raadde de doktersassistente mij aan toen ik haar telefonisch raadpleegde over mijn rare vlekken en blazen. “Allemachtig”, luidde het commentaar van de dokter een half uur later, “dat zul je wel voelen…”
Ik knikte bevestigend en vertelde hem dat ik nooit eerder zoiets had gehad.
“Het ziet er naar uit dat het een plotseling opkomende contactallergie is”, zei hij. “Ik schrijf je een crème voor en dan moet het binnen een week weg zijn.”

Contactallergie?, dacht ik alleen maar. Hoe ga ik dat in hemelsnaam uitleggen met een man die al ruim twee weken van huis is….

Responses

  1. Vertel hem maar gewoon dat je met planten van de wolfsmelkfamilie bezig bent geweest. Dat klinkt heel geloofwaardig .
    Sterkte er mee Irene en die mannen maar fietsen !
    Knuffel van Riet.

    • Ha Riet en Henk,

      Goed idee!
      De mannen hebben alleen maar die col in hun hoofd waar ze overheen moeten. Het was baggerweer vanochtend maar de oogkleppen gaan niet af, hoor. De berg roept: “Edwin! Dick! Jullie moeten me bedwingen en liever vandaag dan morgen. Kom!!! Hup, fietsen….”
      Tsja, wie ben ik dan om te zeggen dat ze hun verstand niet moeten uitschakelen 🙂

      Lieve kus uit Katwijk,
      Irene

  2. Tsja, een ‘contactallergie’ (wat zeggen ze dat mooi in Katwijk) oplopen terwijl je man weg is… dat zet dit stukje van Dick ook in een ander licht…
    ” Die vriend heeft mij er eigenlijk ingerommeld. Of was het mijn vrouw? Toen hij het plan opvatte om in Nederland een vakantiefiets van Santos te kopen en er vervolgens op naar huis te fietsen, veronderstelde zij in elk geval dat ik het vast wel leuk zou vinden om met hem mee te gaan.”
    🙂
    Nee hoor, we weten wel dat het door het sap van een berenklauw komt, of een ander vervelend plantje. Maar dit soort blaren horen wel bij de berenklauw…

    • Haha, jij hebt me door. En natuurlijk zat Edwin in het complot: die gunde me wel een paar weken ‘rust’.
      Maar even serieus: bij geen berenklauw in de buurt geweest. Wel zaterdag in de tuin gewerkt maar daar staat op zich niets nieuws in. Vanavond informeerde een belangstellende of ik geen uitslag had gekregen bij gebrek aan contact….. En voegde hij daar aan toe: een mens heeft contact nodig, in allerlei vormen.
      Ik hou de suggestie in beraad :-).

  3. Soms met dezelfde planten kan het een vervelend verschil maken of je korte of lange mouwen aan hebt tijdens het tuinwerk en vooral of de zon rechtstreeks op je huid heeft geschenen. Maar Edwin weet hier meer over ( ervarings deskundige ).
    Spannende dag vandaag met die col de Somport. Ze doen het goed hè.
    XXX

  4. Ja, die twee doen het goed; ze hebben al bijna 200 euro benzinegeld uitgespaard!

  5. Net in de Gemeenteraad en nu al contactallergie????


Geef een reactie

Categorieën

