Gepost door: prretje | mei 16, 2014

Wekker

IMG_1840kl

Mijn inwendige klok is zo nauwkeurig afgesteld dat ik me tegenwoordig de moeite bespaar om een wekker te zetten. Ik ben niet de enige in huis die de wekker een werkloze status bezorgt. Hoewel zijn biologische klok hem nooit voor het middaguur uit zijn sluimering wekt, gebruikt mijn zoon zijn wekker ook niet.

Na een dag werken en een lange raadsvergadering met een amendement en een motie, kwam ik pas laat thuis. Onmogelijk om met een druk hoofd gelijk naar bed te gaan maar na een uurtje recupereren zocht ik rond een uurtje of half twee dan toch mijn bed op. Om mijn op dezelfde afdeling slapende zoon niet te storen, sloop ik naar boven, deed zo weinig mogelijk licht aan en maakte het snel weer donker.
Voordat ik me aan m’n dromen overgaf, dacht ik aan wat de dag later onder meer in petto had. Een ochtendexamen Duits en een middagproef economie voor de 17-jarige examinant. Op tijd op dus.
Om 6.30 uur was ik wakker. Ik gunde mezelf nog tien minuten mijmeren in mijn warme holletje voordat ik met een gedecideerd gebaar het dekbed van me afsloeg. En toen zag ik ineens iets door de lucht vliegen. Het landde op de grond bij het voeteneinde van mijn bed. Ik pakte het rare frummeltje op en zag in een bekend handschrift deze eenvoudige maar heldere mededeling staan: morgen 7.30 uur.

Nee, mijn zoon heeft geen wekker nodig. Hij heeft mij.

Responses

  1. Tsja ze rekenen allemaal op hun moedertje. Bij ons op paps maar gelukkig de meeste examens in de middag. Hier nog vier te gaan en bij jullie?? Suces komende week.

  2. Kans van slagen ……


Geef een reactie

Categorieën

