Gepost door: prretje | mei 12, 2014

Gek

vandale_woordenboek

“Mam, hebben we nog een woordenboek Nederlands in huis?”, klonk de simpele vraag van mijn zoon.

Op het moment dat die werd gesteld, wist ik al dat er meer achter die vraag zat. Want mijn zoon zoekt zelden tot nooit telefonisch contact met mij als ik aan het werk ben. “Ja”, antwoordde ik hem, “op mijn werkkamer staat de dikke Van Dale in drie delen.”
Een geërgerde zucht gleed mijn oren binnen. “Nou, da’s dan heel jammer. Ik ga namelijk niet met drie loodzware boeken slepen. Over een uur begint mijn eindexamen Nederlands en dan moet ik eigenlijk een woordenboek Nederlands meenemen maar ja, dan doe ik het wel zonder.”
En daarna werd het stil. Heel stil.

Tot ik iemand op gejaagde toon hoorde zeggen: “Blijf daar, ik spring nu op de fiets en kom je een woordenboek uit de bieb brengen.” Degene sprak geen enkel verwijt uit, laat staan dat ze de beller op verfijnde toon herinnerde aan het feit dat ze hem zo vaak had gezegd dat een goede en tijdige voorbereiding het halve werk was.

Ik lijk wel gek, dacht ik.
Nee, verbeterde ik mezelf toen: ik bén gek.

Responses

  1. Dan kunnen we elkaar een hand geven. Heb ook al van die situaties gehad.😉

  2. Zo leert hij het nooit 😉

  3. De ware moeder . …… daar had ie op gerekend…. (of is dat met een t?)

  4. Herkenbaar. Gelukkig had die van mij haar wb zelf meegenomen (eendelig) maar was ze haar medicijn vergeten. Succes met de komende examens, hier nog vijf.


Geef een reactie

Categorieën

