Gepost door: prretje | april 30, 2014

Mosselse Veld

IMG_1654kl

Mijn kuiten zijn amper bekomen van drie dagen Lissabon of ik word op mijn vrije woensdag al weer meegesleept naar de Veluwe.

IMG_1657kl

“Ik heb weer een Trage Tocht gedownload en dit keer gaan we richting Ede”, kondigt Edwin aan. In afwachting van de nieuwe fietsen die mijn echtgenoot Dick en onze Spaanse vriend Edwin vanaf maandag persoonlijk naar Spanje gaan trappen, moeten de dagen een beetje leuk gevuld worden. “Nee, je hoeft niet heel erg te klimmen en te dalen want deze tocht gaat over heidevelden en door de uitgestrekte licht heuvelachtige Veluwse bossen. Meer dan de moeite waard, denk ik”, haalt hij me makkelijk over.

IMG_1664kl

We beginnen de wandeling bij een van de schaapskooien en binnen de kortste keren zien we de witte wolletjes al rondscharrelen op de Ginkelse hei.

IMG_1669kl

Ik kan er niets aan doen maar dat ene zwarte schaap heeft mijn grootste sympathie.

IMG_1678kl

Dan langs de Kreelse Plas. Met een plankenpad kun je helemaal om de plas heen lopen waar vroeger de schapen een bad kregen.

IMG_1676kl

De gele lis staat er mooi te wezen.

IMG_1674kl

Maar ook een drijvend blad trekt de aandacht.

IMG_1686kl

“Kijk dan, een zandhagedis. Die zijn best zeldzaam”, wijst de ex-boswachter me aan. Om daarna gelijk door z’n knieën te gaan en het reptiel van alle kanten te fotograferen.

IMG_1421

En een beauty is het.

IMG_1687kl

Met het frisse groen van de bosbessenstruiken onder de bomen is elk bospad weer een plaatje waard.

IMG_1693kl

Een graadje of tweeëntwintig en een zonnetje zorgen voor de ideale wandelomstandigheden. Als we al op driekwart van ons loopje zijn, begint er in de verte iets dreigends op te bouwen.

IMG_1695kl

Toch kan ik het niet laten om dit veld met uitgebloeide paardenbloemen nog snel even vast te leggen.

IMG_1697kl

In marstempo vervolgen we onze Trage Tocht terug naar de auto en als we onze wandelschoenen achterin zetten, vallen de eerste druppels op de ruiten. “Nee Edwin”, zeg ik met spijt in mijn stem. “Morgen moet ik gewoon weer aan het werk, dus die 200 andere Trage Tochten die je nog hebt klaar staan, zullen toch echt nog even moeten wachten.”
Niet te lang, dacht ik er hoopvol achteraan.

Responses

  1. Dit zwarte schaap zal jouw voorkeur onthouden….

  2. is ook schitterend, wij waren op Strabrechtse heide bij Mierlo, niet gewandeld maar vele, vele km. gefietst, heerlijk

  3. Wat ’n belevenis(sen) …….Mooi plaat!


Geef een reactie

Categorieën

