Gepost door: prretje | april 5, 2014

Rondje Kootwijk

IMG_1009kl

“Laten we woensdag gaan wandelen op de plek waar ik mijn jeugd heb doorgebracht”, was het voorstel van mijn Spaanse vriend. Van zijn tweedaagse tussenstop in Katwijk werd één dag mij zomaar in de schoot geworpen. En hoewel ik een tiental zaken kon verzinnen waar ik mijn tijd eigenlijk aan zou moeten besteden, hunkerde ik naar een dag buiten. En ik besloot ‘m mijzelf te gunnen.

IMG_1008kl

Zo reden we naar Kootwijk, een klein dorp gelegen midden in de bossen, op de westflank van de Veluwe. Een paar boerderijen, een prachtig kerkje, landweggetjes. “Hier reed ik vroeger dagelijks langs op de fiets op weg naar school in Apeldoorn”, wees Edwin me aan. “Zie je dat verroeste golfplatendak? Ik kan me nog herinneren dat het geplaatst werd en hoe het glinsterde van nieuwigheid in de zon…”

IMG_0976kl

Het Kootwijkse Veld met prehistorische grafheuvels.

IMG_0999kl

Het Loobos met dennenbossen op stuifzandheuvels.

IMG_1006kl

En het unieke Kootwijkerzand met z’n prachtige zandverstuivingen.

IMG_0991kl

Een zware tocht dwars door ruiterpaden en mul zand. Een lange tocht van een ver verleden tot de dag van vandaag. Maar vooral: een mooie tocht vol rust, ontspanning en vriendschap.

IMG_1011kl

En met een portie Hollandse bitterballen als afsluiting.

Responses

  1. Goed gedaan Irene. Wat denk je, zou iemand nog een complete NS trein ontdekken op 1 van de foto’s?
    Ik kijk er naar uit om weer een Trage Tocht te gaan wandelen als ik in Nederland ben.

    Kus uit Spanje!

  2. Nou je ’t zegt …..Een gele aan ’t eind van ’t paadje …….

  3. Het is dat Fred het zag want zelf had ik het niet gezien!
    Leuke blog Irene.
    Liefs van ons beiden.


Geef een reactie

Categorieën

