Gepost door: prretje | januari 30, 2014

Spons

IMG_9981

Als kandidaat raadslid voel ik me soms net een spons: ik zuig dagelijks informatie in me op over allerlei onderwerpen.

Vanavond bezocht ik de informatiemarkt decentralisaties in het sociaal domein: over de Jeugdwet, de nieuwe Wmo, de Participatiewet en de Wet Passend Onderwijs. Een enorme verandering voor de gemeente omdat de taken op deze terreinen die nu bij de rijksoverheid liggen, straks door de gemeente uitgevoerd moeten worden maar dan wel met minder geld. Een uitdaging maar ook een kans.
Van tafeltje naar tafeltje, luisteren, vragen stellen en documentatie verzamelen. “Ga je dat vanavond nog allemaal lezen?”, grapte een beleidsambtenaar die mijn centimeters dikke pakket met info bekeek. Toen ik zonet thuiskwam bladerde ik de stapel nog eens door: Verbinden & Vernieuwen, Iedereen doet mee, Kaders uitbreiding Wmo, Toekomstig jeugdstelsel, Ontwikkelagenda van het Regionaal Beleidsplan Transitie Jeugdzorg, Concept Regionaal transitiearrangement stelselherziening jeugd 2015, Inventarisatie uitbreiding Wmo, Startfoto Jeugdhulp Holland Rijnland, Hart voor de jeugd….

23.00 uur: deze spons is volgezogen voor vandaag.

Geef een reactie

Categorieën

