Gepost door: prretje | januari 29, 2014

Mijnuitstapje

IMG_9944kl

Hè, hè!

Beide woordjes zijn van toepassing op mijn tijdelijke afwezigheid op dit blog als op het moment dat ik eindelijk weer eens tijd had om een uurtje lekker buiten te lopen. Ik gunde het mezelf vanochtend. Om 9.00 uur vertrok ik via de duinen en wandelde richting Katwijk aan Zee. Met m’n fototoestel.
Waar het strand van Katwijk naar Noordwijk altijd zichtbaar werd onderbroken door de uitwatering, is nu vanwege de kustversterking een soort zandbrug tussen de beide kustplaatsen ontstaan. Leuk, even een kiekje maken.

IMG_9949kl

Nog geen minuut later arriveerden de eerste politieauto’s (rechts op de foto). Er zal toch geen bom zijn gevonden…, dacht ik. Nee….

IMG_9953kl

Ik liep rustig verder. Een meneer met een fiets liep met me op en wist mij allerlei technische details te vertellen over de graafmachines die op het strand heen en weer reden. Geen seconde dacht ik meer terug aan de uitgerukte wetsdienaren.

Tot ik thuis kwam en kort daarna het volgende berichte oppikte op de social media:
Op het strand van Katwijk is woensdag een grote zeemijn gevonden. Vermoedelijk gaat het om een mijn uit de Tweede Wereldoorlog, meldt de politie.
De Explosieven Opruimingsdienst doet onderzoek en bekijkt of het ding ter plaatse tot ontploffing moet worden gebracht of elders. De zeemijn werd aangetroffen tijdens graafwerkzaamheden. Het exemplaar heeft een doorsnede van zo’n 80 centimeter. De omgeving rond de mijn is afgezet.

Bleek mijn uitstapje, zonder dat ik het in de gaten had, zomaar een mijnuitstapje te zijn geworden.

Responses

  1. Goed hè dat de politie zo snel ter plaatse was om jou te beschermen.
    Liefs van Riet.

  2. Goed dat je weer terug bent ………………..

    • Dank je wel, Fred. Een dagelijkse productie kan ik niet beloven maar iets meer regelmaat is het doel waarnaar ik streef.

  3. Fijn je weer te lezen Irene , wij misten je.
    Lieve groet,
    Rijk en Ria.

  4. gelukkig, je bent er weer………….

  5. Zie ‘k in zee daar nu ook al de windmolens staan? ………..


Geef een reactie

Categorieën

