Gepost door: prretje | januari 4, 2014

Misantropenloopje

IMG_9837kl

“Zijn er mensen die van een galblaasoperatie een gezellig dagje-uit maken? Nou? Waarom moet dat dan wel met kleding kopen voor een bruiloft?”, twitterde de man, toen ik ‘m vanochtend voorstelde naar Noordwijk te lopen.

IMG_9842kl

“Ik word aan mijn oor meegetrokken door mijn vrouw. Naar Noordwijk nota bene. En ze wil wandelen! Dat is dodelijk.”, luidde zijn over-enthousiaste commentaar. Het belang van de sessie was echter wel doorgedrongen: “Dit is voor mezelf. Als ik niet meega, loop ik straks in een roze overhemd.”

IMG_9847kl

Hoe goed hij ook slaagde voor een bruiloftsoutfit en hoe lekker het ook was om even uit te waaien, er bleef natuurlijk altijd iets om over te piepen: “Wandelen is ook funest voor wielrenners. Maar ja, ik ben een familieman. Een modelechtgenoot. Een aangename metgezel.”

IMG_9851kl

Uiteindelijk trok de man de finale conclusie: “Als mijn vrouw haar wandelschoenen aantrekt, verandert ze in een blije padvinder. En ik in een mopperende misantroop.”
En tegen die laatste tweet had ik weinig in te brengen….

Responses

  1. Ik heb het gevoel, alsof ik dit verhaaltje al gelezen heb…;-)

  2. Wandelschoenen?? Net zo gek als Winterbanden……
    Die waren er vroeger ook niet, en er liggen tegenwoordig meer auto’s in de sloot dan ooit! 🙂


Geef een reactie

Categorieën

