Gepost door: prretje | december 12, 2013

Kustwerkcollege

IMG_9664kl

“Mag ik u iets vragen? Maakt u deze foto’s voor privégebruik of is er een professionele reden?”

Ik stond vanochtend vroeg, voordat ik naar m’n werk ging, een paar fotootjes te maken bij de kustversterkingswerkzaamheden aan de Boulevard toen een onbekende meneer mij aansprak.
“Nee hoor”, antwoordde ik, “het is gewoon voor m’n eigen lol dat ik deze plaatjes schiet.”
Hij keek me ongelovig aan. “Echt waar?”, vroeg hij.
“Ja, echt waar”, zei ik. “En ú, komt u hier elke morgen even kijken?”
De man lachte.
“Nee, niet bepaald. Ik ben de opdrachtgever voor deze dynamiek en moet straks alle rekeningen betalen. Dus ik probeer wel regelmatig even een kijkje te komen nemen.”

De man van het Hoogheemraadschap van Rijnland gaf mij vervolgens een persoonlijke update van het kustwerk. Over de eerste contouren die nu van de Dijk-in-Duin te zien zijn. “Kijk, eerst leggen ze een soort doek neer, daar wordt vervolgens het granulaat opgestort en als laatste wordt het afgedekt met die tegels die daar liggen. Dan moet het geheel sterk genoeg zijn.” We hadden het ook over de haast kunstzinnige bewegingen van de graafmachines die op bepaalde momenten haast doen denken aan een balletuitvoering.
“Ik moet naar m’n werk”, rukte ik me uiteindelijk los van zijn interessante college.
“Hou het goed in de gaten”, gaf hij me nog als tip mee. “Het is de bedoeling dat er 150 meter per dag wordt aangelegd, dus de veranderingen gaan hard!”

Toen wensten we elkaar een fijne dag.

IMG_9670kl

Responses

  1. Leuk hoor , zo kom je nog eens wat te weten en heb gelijk contacten .
    Kleurige foto’s zijn het echt leuk !
    Liefs van Henk en Riet.

  2. Hollandscher kan ’t niet ……


Geef een reactie

Categorieën

