Gepost door: prretje | oktober 23, 2013

Dichtbij

IMG_9181kl

De wind blaast krachtig vandaag, de zon is er meer wél dan niet, er vallen hooguit twee spetters en m’n jas blijft opnieuw in de fietstas.

IMG_9171kl

“Weet je dat ik gisteravond al om half tien m’n bed in ben gerold?”, biecht mijn zwager halverweg de rit op. “Al die buitenlucht, ik was er helemaal rozerig van…”

IMG_9183kl

Ik vrees dat ’t vanavond niet veel later voor ‘m zal worden want het rondje Leusder hei dat op het programma staat, komt ook op zo’n 60 kilometer uit en dat betekent weer veel gezond ademhalen.

IMG_9174kl

Dat doen we graag, zeker als het overal om ons heen zo mooi kleurt.

IMG_9185kl

En op het moment dat de billen net gaan protesteren, is er altijd wel een leuk tentje in de buurt om weer even energie op te doen.
“We hebben heerlijke ski-taartjes.”
“Wat voor taartjes?”
“Ski-taartjes… tsja, het is een heel gebeuren maar echt erg lekker.”
“Omdat u zo aandringt, mevrouw, doe er dan maar vier.”

IMG_9184kl

Als we op de terugweg dit stulpje in het bos passeren, bedenk ik me dat het onzin zou zijn om voor zo’n weekje herfstvakantie naar Washington te vliegen terwijl je alles zo dichtbij hebt: tot Het Witte Huis aan toe.

Geef een reactie

Categorieën

