Gepost door: prretje | oktober 22, 2013

Nazomeren

IMG_9124kl

Het is herfst. Overal zie ik de bewijzen maar toch voelt het vandaag niet als herfst.

IMG_9119kl

Om 11 uur klimmen we op het stalen ros voor een rondje van 60 kilometer. “Zal ik mijn jasje aandoen?”, vraagt mijn schoonzusje. Ik doe het in ieder geval niet en krijg er geen seconde spijt van dat ik in een doorschijnend niemendalletje de paden op en de lanen in fiets.

IMG_9130kl

Hoewel we al een aantal jaar in deze omgeving verblijven, weten we altijd nog nieuwe paadjes te vinden.

IMG_9123kl

“Weet je welke temperatuur mijn display aangeeft?”, hoor ik naast me. Mijn mountainbike doet niet aan metingen maar het voelt als zomer. “Vierentwintig graden”, is het winnende antwoord en dat verbaast me niets.

IMG_9136kl

Landgoed Sandenburg ligt er fotogeniek bij.

IMG_9138kl

Omdat het niet voor niets Maand van de Geschiedenis is, pakken we het kasteel bij Wijk van Duurstede ook maar even mee.

IMG_9144kl

Het is geen een-tweetje om een vrij tafeltje te bemachtigen op het afgeladen terras maar na een sprintje lukt het ons uiteindelijk. Vier cappuccino, 1 appelgebak en 3 hazelnoottaartjes, alstublieft.

IMG_9145kl

Naar andere tafeltjes gaan vooral grote glazen witte wijn. Maar een Belgisch biertje smaakt onder deze omstandigheden ook prima.

IMG_9159kl

Aan het eind van de middag keren we terug op de camping. “Ik ga aardappeltjes bakken op m’n skottelbraai”, kondigt mijn neef aan. We schuiven de tafels tegen elkaar en als mijn Katwijkse zwager schollen en slibtongetjes gaat bakken, wordt het één grote buitenhappening. Op 22 oktober om 19.00 uur, zonder jassen.
Nee, geen zomer, bedenk ik me als er keihard een eikel op m’n hoofd valt, maar een bijzonder mooie herfstdag. Als een cadeautje.

Responses

  1. Wat ziet dat er allemaal gezellig uit.
    Liefs van Henk en Riet .

  2. Wat een genieten, ik wordt er een beetje jaloers van….


Geef een reactie

Categorieën

