Gepost door: prretje | oktober 19, 2013

Uitdraaien

IMG_9071kl

“Draai de pootjes maar uit”, zeg ik tegen mijn zoon terwijl ik met een diepe haal de herfstige boslucht binnen adem. Hoewel ik gek ben op de wisseling van de seizoenen, staat de herfst bij mij op nummer één. Ik hou van dat melancholieke, van de geur en kleur van afscheid nemen en in het bos ervaar je dat sterker dan aan de kust.

IMG_9073kl

Als we vanmiddag een rondje op de mountainbike/elektrische fiets maken, is het anders dan anders. Mijn schoonmoeder die ik altijd voor mij liet rijden, was er dit jaar voor het eerst niet bij. “Jongens, even stoppen, wie wil er een snoepje?” We zullen er zelf voor moeten zorgen nu het voor onze snoepjeskoningin teveel van het goede is geworden om met de caravan op vakantie te gaan.

IMG_9079kl

Het is zacht buiten en we fietsen door het bos richting Maarn.

IMG_9081kl

De paddestoelen zijn nu op z’n mooist.

IMG_9088kl

Zo’n huisje passeren zonder een foto te maken, lukt me ook niet.

IMG_9091kl

Op m’n knietjes op de vochtige bosgrond maar dan héb je wel wat.

IMG_9097kl

Als ik dit rode stelletje zie, word ik helemaal enthousiast. “Je bent te laat”, roept een langsrijdende racefietser. “De kaboutertjes zijn net weg.” Maakt niet uit, ik weet van mezelf dat ik die puntmutsjes er gewoon bij kan denken.

IMG_9110kl

Bij kasteel Broekhuizen komen heerlijke soepgeuren ons tegemoet. De helft van een filmcrew wordt in een grote partytent van voedsel voorzien en de andere helft staat op het bordes van het kasteel met luid gejuich een bruidspaar te begroeten. “Ik ben het even gaan vragen”, zegt een medegluurder, “maar dit hele gedoe schijnt voor een film te zijn die op 1 januari wordt uitgezonden.”

IMG_9115kl

Weer een seizoen verder, denk ik, als ik de ene kerstboom na de ander uit een vrachtwagen zie komen. Draai de pootjes maar uit.

Responses

  1. Met nog ’n bokbiertje en de herftst(time) is compleet …..

  2. Wat een mooie foto’s weer, Ireen, fijne week!

  3. Ben je aan het oefenen om me na de vakantie een poot uit te draaien?


Geef een reactie

Categorieën

