Gepost door: prretje | oktober 3, 2013

Gelukkig

IMG_8724kl

“Kijk dan wat een leuke plastic tas ik heb”, toonde een collega me.

Ik zag een witte draagtas met een gedicht erop. Gelukkig, heette het gedicht.

Ik heb een kat.
Ik heb een vrouw.
De kat lig te slapen
op de kachel,
de vrouw ligt te lezen
op de bank.

Ik zou zo graag
zo’n mooi somber
gedicht schrijven,
maar gelukkig
lukt het niet.

dag niet gelachenWat een grappig gedicht, dacht ik. Aan de zijkant van de tas zag ik de naam van de dichter staan.
Mark Verver.
Nooit van gehoord.
Uit de bundel: Een dag niet gelachen is ook wel eens leuk.
Ook nooit van gehoord.

Eenmaal thuis zocht ik het op.
Mark Verver is een ondergrondschrijver, cybercolumnist, moordkuildemper. Hij schrijft romans, non-fictie, columns en gedichten. En hij promoot vrijheid van meningsuiting, goede muziek, kunst en vrienden.
Over het gedichtenboek ‘Een dag niet gelachen is ook wel eens leuk’ las ik dat het poëzie voor beginners is, gedichten om te snappen. Oftewel: hoe klare taal ook mooi kan zijn. 50 stukken, 96 pagina’s. Ook leuk voor op de wc.

Waar een plastic tas niet allemaal toe kan leiden. Tot zelfs een beeld van de dichter aan toe.

Geef een reactie

Categorieën

