Gepost door: prretje | september 11, 2013

Zwammenloopje

IMG_8198kl “Wat een mooi bos is dit toch”, zegt Edwin. Als voormalig boswachter loopt hij zichtbaar te genieten van de verscheidenheid aan bomen in koninklijk landgoed de Horsten. Samen met mijn dochter Maaike lopen we een rondje van tien kilometer.

IMG_8212klEen dag na windkracht 8 hou ik me vooral bezig met verzamelen. Een tak met paardenkastanjes, eikels, beukennootjes, een sliert hopbellen en tamme kastanjes. Leuk voor thuis in een schaal.

IMG_8208klZouden dat de emmers en klompen van de koning en koningin zijn?, vraag ik me af als we langs een blauw afdakje lopen. Villa De Eikenhorst ligt tenslotte niet voor niets op dit landgoed in Wassenaar.

IMG_3844klDat de herfst langzaam maar zeker dichterbij sluipt zien we aan het aantal zwammen. Hele grote exemplaren, door de storm van de boom gewaaid.

IMG_8218klOf kleinere pannenkoeken met een mooie kleur.

IMG_8216klAls afsluiting van een aangename middag nemen we plaats op het terras van theepaviljoen De Horsten. Tsja, en van die scones met jam en room maken we dan ook geen probleem meer. Zo zijn we dan ook weer niet.

Responses

  1. De paden in, de lanen op …….prins(es) heerlijk …..

  2. Mmmm, lekkere beloning. Ziet er goed uit !

  3. Irene, wat een prachtige foto’s
    Groetjes Simone

  4. De Horsten is inderdaad prachtig. Ik heb er al heel wat trainingskilometers afgelegd. En toch ontdek je elke keer weer onverwachtse hoekjes en doorkijkjes.


Geef een reactie

Categorieën

