Gepost door: prretje | september 5, 2013

Kennen

jip-en-janneke“Irene, wie kénnen jou allemaal?”, werd me vanavond gevraagd.

“Tsja…”, zei ik bedachtzaam.

Ik dacht even na en antwoordde: “De meeste mensen zullen me waarschijnlijk kennen van m’n werk. Jarenlang stond m’n fotootje om de week in de Katwijksche Post bij de leestips waardoor ik wel eens voor de grap ‘het gezicht van de bibliotheek’ ben genoemd. Of ze kennen me via de wekelijkse column van mijn echtgenoot in het Leidsch Dagblad, als ‘de strenge hoofdzuster’.”

Kennen.
Ik proefde het werkwoord nog eens voorzichtig.

Maar goed dat niemand me vroeg wie me écht kennen, realiseerde ik me toen. Dan was ik vast blijven steken bij ‘tsja’…

Responses

  1. ‘k (her)ken ’t ………

  2. Als je weet wie iemand is wil nog niet zeggen dat je hem/haar kent. Als je weet hoe iemand zijn/haar koffie/thee drinkt, dan kun je zeggen, ik ken iemand een beetje.


Geef een reactie

Categorieën

