Gepost door: prretje | augustus 1, 2013

Vissenvervoer

IMG_7320klLeo en Jed, de goudvissen van m’n dochter, moesten vandaag verkast worden van Leiden naar Katwijk. In de vakantie staan ze in ons huis beter en bovendien is er een oppas die hun welzijn in de gaten houdt.

IMG_7321kl“Als dat maar goed gaat”, zuchtte hun bazin aan het begin van de transportoperatie. “Weet je, die twee zijn best erg gevoelig.”
Vervolgens viste ze het tweetal uit hun kom en deponeerde ze in een tupperwarebak. Met een maatbeker gooide ze er nog wat water bij…
“O shit, da’s nog van het pannenkoeken bakken”, verklaarde ze de slierten melkachtige troebele vloeistof waarin het oranje duo wat onwennig rondzwom. “Ik denk dat ik vergeten ben de maatbeker af te wassen.”
De autorit naar de kust was vervolgens hectisch. Hoewel ik als bestuurder reed alsof ik het Royal Albert servies van de koninklijke familie aan boord had, werd er bij elke rotonde en verkeersheuvel panisch geschreeuwd en liep het water in straaltjes langs de benen van mijn dochter. “Je had een sluitende deksel moeten meenemen, nu had ik ze net zo goed in een vergiet kunnen kieperen”, werd mijn schuldgevoel grondig getest.

IMG_7323klLeo en Jed staan intussen veilig op mijn aanrecht in hun kom. “Met een posttraumatische stress-stoornis”, zei mijn dochter op licht-verwijtende toon.
“Tsja”, dacht ik, “vind je ’t gek als je in pannenkoekenmix moet zien te overleven…”.

Responses

  1. Zijn ze wel meteen klaar om in de frituur gegooid te worden.

    • Haha! Gebakken goudvisjes…: een gevalletje innovatie aan de Hollandse kust!

  2. Shake it baby, shake it….

  3. Pannekoeken met (goud)vis….. Dat is zelfs voor een katwijker niet voor de poes….


Geef een reactie

Categorieën

