Gepost door: prretje | juli 28, 2013

Een man dacht

1 minuutWie mij al een tijdje hier volgt, weet ‘t: ik ben een groot fan van de gedichten van Toon Tellegen. Ik hou van de eenvoud van zijn woorden, de symboliek, de weemoedigheid en de vaak filosofische gedachtengang.

Vandaag is een mooie dag voor ‘Een man dacht’, dacht ik.

Een man dacht:
wanneer zal ik eens één minuut niet aan haar denken?
Nu?
Hij ging zitten
en dacht één minuut niet aan haar.

Toen stond hij op en wandelde verder, dacht verder,
steeds verder, zonder tussenpozen,
aan haar.

Responses

  1. Geen minuut niet ……


Geef een reactie

Categorieën

