Gepost door: prretje | juli 25, 2013

Avondloopje

IMG_7245klZe zat met haar schildersspullen bovenaan de strandafgang tussen Katwijk en Noordwijk. We maakten een praatje en toen ik wat later afdaalde naar het strand, had ik haar visitekaartje in mijn zak en wist ik dat ze de uitnodiging om mee te doen aan het tv-programma ‘Sterren op het doek’ met Hannke Groenteman naast zich neer had gelegd. “Nee, niets voor mij. Ik werk niet met foto’s maar wil dat mensen voor mij poseren. Het lijkt alsof dat in de uitzending gebeurt maar dat is gewoon slim gemonteerd. In het echt moet je het voornamelijk met de foto’s doen en zo werk ik gewoon niet. Als je het leuk vindt iets van mijn werk te zien, kun je misschien eens op mijn website kijken…”

IMG_7247klEen avondloopje door het duin en over het strand is nooit saai. Haast altijd kom je wel iemand tegen, zie je iets bijzonders of valt je oog op weer een ander bloeiend plantje. Na de kunstschilderes op het duin, kwam ik de meiden van het paardrijkamp tegen.

IMG_7259klEn daarna de mannen en vrouwen die een strandloopje van 8 kilometer maakten en op het verste punt een stempel ophaalden en/of een bekertje water.

IMG_7273klDe eerste rozenbottels begonnen al een kleurtje te krijgen.

IMG_7266klEen geknakt pluizenbolletje.

IMG_7274klEn wellicht weet de ex-boswachter op afstand welk plantje dit is…?

IMG_7275klHet is in ieder geval een plaatje. Net als mijn ontspannen loopje op deze mooie zomeravond.

Responses

  1. Jawel, dit is de klit (Arctium minus), gemakkelijk te onthouden voor mij want vroeger op school werden de klitten geplukt en gegarandeerd dat je dan de aandacht had van alle langharige meisjes. Ze zijn namelijk onmogelijk uit haren te krijgen, je moet ze eruit knippen.

    De klit is volgens de volksgeneeskunde vochtafdrijvend en bloedreinigend. De plant zou ook tegen gewrichtreuma, zweren, maagklachten, haaruitval en roos werkzaam zijn. Voor medicinaal gebruik wordt de wortel in de herfst van het eerste groeijaar of in het daaropvolgend voorjaar geoogst en gedroogd. Er zijn ook capsules te koop.

    Nee, nee, ik was altijd een lief jongetje en gooide nooit met die gemene klitten. Ik hielp juist om ze weer uit de lange blonde haren te krijgen, veel succesvoller dan ze erin gooien.

    Groeten vanuit Spanje,

    Edwin.

    • Dank je wel, Ed, ik wist dat ik op je kon rekenen.

      Ik weet niet wat ik liever gehad zou willen hebben: een gemeen jongetje die de klitten in mijn haardos mikte, of een lief jongetje met een schaar die ongeremd en met een big smile die klitten uit m’n vroeger lange blonde haren knipte…

      Laat ’t je nog wel eens weten πŸ™‚

      Fijne dag en kus!
      Irene

  2. Whow ….. Geen street-live… Beach-live!!!

    • Beachlife op een mooie zomeravond. En een mens is zomaar gelukkig… πŸ™‚

  3. Ik vind haar schilderijen echt heel heel goed!! Fantastisch!

  4. Dag Irene, wat een verrassing om mijzelf op je blog te zien. Het was leuk je te ontmoeten. Wat schrijf je mooi, het was net of ik met je meewandelde. Hartelijke groet, Corry Kooy


Geef een reactie

Categorieën

