Gepost door: prretje | juli 21, 2013

Schrijfplekkie

IMG_7198klDuizenden mensen staan op een dag als vandaag in de file om uiteindelijk hun lijven op een strand te kunnen neervlijen tussen duizenden andere bezwete en zanderige lijven in. Hoewel ik vlakbij het strand woon en er simpelweg heen kan lopen of fietsen, ben ik zo verwend dat ik er juist niet aan moet denken om er onder deze tropische omstandigheden te verblijven: veel te heet en veel te druk.

Mijn dochter en ik creëerden vanmiddag ons eigen paradijsje: een schrijf- en leesplekkie in de schaduw van onze achtertuin waar een zacht windje onze armen beroerde en waar een weldadige rust heerste omdat alle buren wél met hun lijven tussen al die andere lijven lagen. Met een kopje citroenthee en een koel drankje binnen handbereik schreef zij haar eerste boekentip: ‘1984’ voor ons gezamenlijke boekenblog.

En voordat ik met een frisse duik in míjn boek dook, maakte ik eerst nog even dit stukje. Over dat heerlijke schrijfplekkie van ons.

Responses

  1. En misschien zorgt die nare boom er nu toch nog voor dat jullie schrijfplekje extra aangenaam is.

    • Ja, da’s waar, Ed. Zo’n 2 dagen per jaar levert die nare boom een aangename bijdrage…

  2. Een hemels plekkie…dat schrijfstekkie.

    Apart hoor een gezamenlijke boekenblog., succes ermee…..
    Gr. Grt. Ria van Eck.

    • Erfelijk belast, Ria, daar is niks aan te doen 🙂

  3. Ik ben al een paar jaar niet meer op strand geweest. Vroeger vond ik wel leuk, maar nu vind ik er niets meer aan. Een uitermate overgewaardeerd verschijnsel. Je hebt vanmiddag een goeie keuze gemaakt.

  4. Een rijk gevoel hè zo’n eigen plekje. Geniet de stilte om je heen .

    • Heerlijk! Genieten met hoofdletters. Voor jullie niet te warm?

  5. Was afgelopen donderdag op het strand van Cadiz, dáár is het druk, wat een lawaai.

    • Cadiz als in ‘Het Havana van Europa’ te Andalusië? Dan heb je vast vakantie. Veel plezier!

  6. Tjee Irene, wat een knap stuk van de dochter. Je zult zeker erg trots zijn. Gezellig samen schrijven in die mooie omgeving, en gelijk heb je. Nu is het tenminste lekker rustig in Nederland, dus alle tijd om te schrijven en van het mooie weer te genieten. Groetjes Simone

    • Ha Simone,
      Ja, je hebt gelijk: ik heb inderdaad een heel bijzondere dochter en de liefde voor boeken, lezen en mooie taal delen wij zeker. Een beetje erfelijk belast is ze wel maar ze heeft vooral een eigen blik op de wereld en is boordevol ambitie. En hoewel ik bij mijn zoon (bijna 17) helaas elk boek door de strot moet duwen, ben ik op allebei mijn kinderen trots: gewoon, omdat ’t leuke mensen zijn 🙂
      Met hartelijke groet,
      Irene


Geef een reactie

Categorieën

