Gepost door: prretje | juli 16, 2013

Rondje Woubrugge

IMG_7034kl“Ed, het lijkt wel alsof wij een stelletje losgeslagen jongeren met neiging tot criminele activiteiten begeleiden op een dagje uit in de natuur”, laat ik me ontvallen. De reactie van de jeugdigen kwam sneller dan een bliksemschicht. “Pfff, het is meer alsof wij een paar licht dementerende bejaarden hebben opgehaald voor een moment van ontspanning.”

IMG_7048klWie wie dan ook meeneemt, met z’n vijven (Edwin uit Spanje, dochter Maaike en haar boyfriend, zoon Steven en ik) beginnen we rond een uurtje of tien aan een 13 kilometer lange wandeling rond de Wijde Aa. Water, water en heel veel bootjes.

IMG_7047klEn af en toe wat nieuwsgierige obstakels op ons pad.

IMG_7049kl“Ja ja”, gaf de brugwachter in Hoogmade volmondig toe, “ik heb hier een prachtig plekkie.”

IMG_7062klHoewel onze tocht vlak langs de A4 leidt, bloeit vlak achter de geluidswal de zwanenbloem.

IMG_7059klOp een steiger aan de Veenderdijk eten we een gevulde koek, drinken wat en wisselen allerlei verhalen en herinneringen uit.

IMG_7064klVoor het koehotel duiken we het weiland in.

IMG_7067klOok dan vinden we weer snel een dijkje en lopen op ons gemak richting Roelofarensdveen waar we het voetveer over het Paddegat nemen.

IMG_7088kl“Hé, wat leuk!”, klinkt het vlak voor Woubrugge. “Dat ik jou hier tref en kijk, je Spaanse vriend is er ook bij. Wat hebben jullie vorige week een mooie tocht bij Noorden gemaakt. Ik wilde je nog vragen hoe je daar aan kwam.”
We laten Annemiek van mijn boekenclubje met plezier onze gids ‘De groenste wandelingen in de Randstad’ zien.

IMG_7096klAan het water in Woubrugge vinden we een fantastische plaats op het terras van Disgenoten. Grote en kleine boten passeren terwijl wij ons tegoed doen aan een omelet of een lekker broodje. “Zullen we er een roseetje bijnemen?”

IMG_7101klOp het laatste stuk van het rondje Woubrugge wordt het mij ineens heel erg duidelijk: ik ben als enige begeleider overgebleven…. 

Responses

  1. Nou ja, zolang ze je nog betitelen als lícht dementerend……. (Cokky)

    • Ja Cok, zo gaat dat. Het had veel erger gekund… 🙂 Was een supergezellige dag met die hele club.

  2. De Wijde Aa. Een van de prachtigste hoeken van het Groene Hart. Ook in de winter.
    En Hoogmade, de plek waar mijn moeder geboren is. Ik ken deze omgeving dan ook als mijn broekzak. En het verveelt nooit.

    • Klopt, altijd anders en veel om van te genieten.

  3. Wat een heerlijke foto’s! Wat een plezier hebben jullie gehad, ondanks enige tegenzin bij het ‘grut’. Kus Lianne

    • Dat hebbie goed gezien, Li, we hebben veel lol gehad, waren de hele dag buiten en niemand heeft gezeurd dat de wandeling te lang was. Een muiterdaggie, zeg ik altijd.

  4. Niets is zo mooier dan een Nederlandse polder op een zonnige zomerdag. Niets is zo depressiever als een Nederlandse polder op een grauwe winterdag. De tegenstellingen van een klein land.
    Mooi dat jullie er zo van hebben genoten. Ik hoop vrijdag een dagje te kunnen ontsnappen naar de Veluwe.

    • Een fijne en ontspannende dag gewenst op de Veluwe vrijdag. Ook weer een mooi gebied….

  5. Da’s leuk zeg, de plek waar ik ben opgegroeid!


Geef een reactie

Categorieën

