Gepost door: prretje | juli 3, 2013

Rescue event

IMG_6442kl Afgelopen weekend was het weer reddingsdemonstratie in Katwijk. O nee, reddingsdemonstratie klinkt niet internationaal genoeg, ik moet ’t hebben over het jaarlijkse Search And Rescue Event.

IMG_6445klEen hoop gedoe met helikopters, snelle boten en allerlei acties op de Boulevard. Spectaculair voor wie het nog nooit gezien heeft, meer van hetzelfde als je al eerder toeschouwer was.

IMG_6455klNa een avondloopje liep ik van de week langs het huis van de reddingsvaartuigen. Na hun intensieve weekend stonden de boten nu rustig buiten. Ze dropen van het water. Zoet water uit een slang, die de zoute huid van de zee afspoelde, zodat de roest niet stiekem een reddingsvest zou aantrekken.

Leuk, bedacht ik me terwijl ik een foto maakte, weer een Rescue event maar dan nu eentje die ik nooit eerder heb gezien.

Responses

  1. Huh? Die begrijp ik niet: ‘zodat de roest niet stiekem een reddingsvest zou aantrekken’.

  2. Duhhh, je bent vast nog niet helemaal wakker. Daar bedoel ik mee dat als je niet de keiharde straal op dat zoute water zet, dat dat zout dan achterblijft (al zie je het niet), gaat intrekken (al zie je dat niet) en de boel dan gaat roesten (en dat zie je dan weer wel, maar dan is het vaak al te laat). Beeldspraak, symboliek en een beetje fantasie en dan trekt roest bij mij zo een reddingsvest aan šŸ™‚

  3. Ik probeer die gedachtengang nog niet eens te volgen! En het is al 11:36 uur en ik heb twee koffie op. šŸ˜‰


Geef een reactie

Categorieën

