Gepost door: prretje | juni 13, 2013

Stil in mij

IMG_6111kl“Zie maar of je het aankunt, zusje”, is het enige zinnetje dat er in het mailtje staat.

In de bijlage vind ik een pdf met een uitnodiging voor de eindpresentatie van de leerlingen van Ilonka Seriese, zangcoach. Een van die leerlingen is mijn zusje. Ongeveer een jaar geleden is ze gaan zingen en hoewel ik haar nog nooit in de hoedanigheid van zangeres heb gezien of gehoord, merk ik aan alles dat ze er gelukkig van wordt.

Dus ging ik naar de Don Bosco zaal in Zoeterwoude waar ze, samen met een stuk of tien andere zangers, een nummer mocht zingen met de coverband “Casual“. Een lekkere band, er werden heel verschillende nummers (van Adèle tot Amy Winehouse, van Anouk tot De Dijk) gebracht en ik verdaagde zelfs nog op de dansvloer.

Toen kwam m’n zus. Ze zong ‘Stil in mij’ van Van Dik Hout.

“Hoorde je m’n stem bibberen?”, vroeg ze na afloop.
“Nee”, zei ik, “ik hoorde niets.”

En ik dacht trots: “Het is zo stil in mij, ik heb nergens woorden voor.”

IMG_6112kl

Responses

  1. Mooi!

  2. Jammer dat ik er niet bij kon zijn!!!!!! Maar door jouw verslagje ben ik toch een beetje op de hoogte. Bedankt!


Geef een reactie

Categorieën

