Gepost door: prretje | juni 12, 2013

Beschuldiging

IMG_6099klEen maand of twee geleden raakte mijn dochter haar OV-kaart kwijt. In mijn huis. Volgens haar door mijn schuld. Omdat ik een vorm van hysterische opruimwoede zou hebben. Omringd door zware zuchten, klinkt dat zo: “Jij zult ‘m wel weer weggegooid hebben, zoals vrijwel alles wat wij kwijt zijn. Het is volstrekt duidelijk dat ik daar nu het slachtoffer van ben geworden!” Luidruchtig ondersteund door de twee andere vaste bewoners van het huis, werden mijn integere protesten op jammerlijke wijze gesmoord.

Tot ik gisteren ineens en totaal onverwachts met die zoekgeraakte OV in mijn hand stond en een licht euforisch gevoel zich van mij meester maakte. Ik greep mijn mobiel om een WhatsApp naar mijn dochter te sturen en mijn gelijk alsnog binnen te halen.

Heb net je OV-kaart gevonden…

WAAR?!
Omg, type sneller, :p.

Onder de wasmachine. Je hebt ‘m waarschijnlijk in de wastas gedaan, die heb ik op zolder omgekieperd en die kaart is eronder geschoven. Sorry lieve mam, voor alle valse beschuldigingen 🙂

Wat? It was you!!!
Jij moest daar van mij nog zoeken!
It was you, woman! :p
You are not forgiven.

Tuurlijk niet!!! Jij hebt hem in die tas gedaan, griezel!!!

En jij hebt hem onder de wasmachine gestoken!

Ik heb nog tussen de was gezocht!!! Maar niet onder die machine…

That was the problem! Dit was jouw zoekterritorium!

Het is NIET mijn schuld!!!

Ik ben bereid je excuses te accepteren.

Ga bomen klimmen…

Jammer hoor.

Blijf ik toch een beetje met het gevoel zitten dat ik in deze geen eerlijke kans heb gekregen. Of zou dat aan mij liggen …

Responses

  1. Ik herinner me dit soort conversaties die ik vroeger met mijn vader had. Daar had (ook) nooit iemand gelijk……

  2. Mag ze van jou zelf haar was niet dien ? Liefst in Leiden natuurlijk . Moeders krijgen meestal de schuld dat ze ALLES weg gooien.

    • Ja, dat zou ze best mogen maar ze mag in haar flat niet zelf een wasmachine hebben. Er is beneden een gemeenschappelijke wasruimte. Maar ja, met 2 studies heeft ze het natuurlijk best heel druk en voor mij is het geen moeite. Tenminste….: zolang ik niet vals wordt beschuldigd 🙂

  3. Het eerste wat ik mijn uit huis trekkende kinderen heb gegeven is een wasmachine. Ik heb er nooit spijt van gehad.:)

  4. Reken maar dat ze er van geniet. Niet happen Irene want dat is altijd de bedoeling. Ik ken er nog een paar zo.

  5. Ik hoop dat de opgeschreven conversatie een voorbeeld van goedgemutst schertsen is? Zo niet word ik eeen beetje iebelig van dochter.

    • Daar hoef je geen seconde aan te twijfelen, hoor! Zo zijn wij met elkaar: scherts, pure scherts…. 🙂

  6. De oplossing wie z’n schuld het is, is eenvoudig, doch wetenschappelijk vast te stellen. Beantwoordt de volgende vragen:
    1. Wie z’n OV kaart is het?
    2. Wie is verantwoordelijk voor deze OV kaart?
    3. Wiens wasgoed was het?
    4. Wie heeft het wasgoed in de wasmand gestopt?
    5. Wie moest controleren of er geen spullen tussen zaten die niet in de wasmachine mogen?
    6. Wie zocht er niet onder de machine (ongeacht wiens territorium het was)?
    7. Wie had er door haar opleiding moeten weten – ik neem aan dat geriatrie een van haar vakken was/is – dat je ouderen geen wasmachines laat verslepen i.v.m. mogelijke rugklachten?

    De naam die bij een meerderheid der vragen naar voren komt, is verantwoordelijk en moet de ander excuses aanbieden.

    • Haha! Da’s een goeie…. ik ga er vanuit dat die excuses theoretisch gezien mijn kant op moeten komen 🙂

  7. Nu weet de Amerikaanse regering ook, dat jullie je bezig houden met witwaspraktijken….


Geef een reactie

Categorieën

