Gepost door: prretje | juni 5, 2013

Autotest

IMG_5979kl “Heb je zin om mee te gaan? Ik moet een auto testen voor de leasemaatschappij en kan daarmee ook gratis reclame maken voor mijn eigen bedrijf. Gaan we gezellig samen naar Buren in de Betuwe”, vroeg mijn zussie.
Zulk soort vragen hoef je mij geeneens te stellen. Natuurlijk ga ik mee!

IMG_5954klWat is het toch een geluk om zo’n zus te hebben als ik. Ik zit nog niet naast haar in de testbak of we zetten een gesprek in dat uren later pas eindigt. Voordat we het doorhebben, slenteren we al door Buren.

IMG_5956klEerst maar even lunchen. Op dit bankje of nemen we dat terrasje in de richting van de molen?

IMG_5967klWat bestaan er toch veel kleuren groen, constateren wij als we over het dijkje lopen.

IMG_5981klVia allerlei kleine weggetjes in het rivierenlandschap rijden we richting Wijk bij Duurstede.
“We mogen wel eens wat beter op die auto letten”, herinner ik me de reden van ons uitstapje. “Deze stoel zit in ieder geval lekker.”
“Ik kan niet anders zeggen dan dat die wagen pittig rijdt”, vult de berijdster aan, maar dan wijs ik alweer op een romantisch huis in de uiterwaarden en is onze aandacht opnieuw volledig afgeleid.

IMG_5983klWie niet oplet waar hij loopt, valt dezer dagen over de fruitstalletjes in de Betuwe. “Ja, je hebt beet!”, roep ik de jongeman toe als we uitstappen.

IMG_5985klWe kopen 2 bakken aardbeien, 2 doosjes pruimen en 1 met kersen. “Het gaat moeiteloos in de ruime kofferbak”, help ik het testrapport van ons blauwe gevaarte nog een beetje vullen.

IMG_5988klDan met het pontje naar de overkant. “Zie je hoe hoog het water in de Nederrijn staat?”

IMG_6004klOok in het pittoreske Wijk bij Duurstede raken we de auto makkelijk kwijt. “Kijk dan, als je achteruit rijdt, zie je op het dashboard het beeld van de achterkant van de auto. Beetje overdreven, niet? Dat heb je toch helemaal niet nodig?”

IMG_6002klTijdens een kort rondje lopen we onverwachts tegen het ultieme cadeau voor een bijna 50-jarige aan. “O, wat een fantastische muziekstandaard”, verzucht mijn zusje. “Die zou ik nou graag hebben…”

IMG_6005klMet uitzicht op het water pikken wij en de muziekstandaard nog een gezellig terrasje mee en toen was het alweer tijd om de leasebak terug te rijden.

IMG_5977klWat hebben wij professioneel getest, was onze eindconclusie.
“De kleur van de auto is ook oké, lekker vrolijk op zo’n zonnige dag”, zet ik nog even het allerlaatste puntje op de i.
De baas van de leasemaatschappij zal niet weten wat-ie ziet als hij ons testrapport onder ogen krijgt…

Responses

  1. Klinkt als een heerlijke dag!!!!!!

  2. De Betuwe en Buren zijn geweldig, een van de mooiste streken van ons land.

    Ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe auto om de oude trouwe Honda te vervangen – die niet zo trouw meer is – maar wat is dat een ramp.
    Die achteruitrijcamera’s zitten er trouwens niet voor niets op, want die worden binnenkort verplicht. En het had je echtgenoot wel wat schade bespaart, toch? Ik maakte vorige week nog een proefrit in een Kia die zo weinig zicht naar achteren had, dat ik niet achteruit durfde te rijden!

    • O jee, is dat paarse monster het aan het opgeven?

      Nee, die bak van mijn echtgenoot is onlangs ‘aangeraakt’ door een ander…, maar in het verleden is dat vast wel eens gebeurd.

      Zo weinig zicht in die Kia? Nou, bij die van ons is dat echt niet het geval en als je toch binnenkort zo’n achteruitrijdhulpje moet hebben….

      Ik heb geen bal verstand van auto’s maar die Skoda reed echt niet onaardig. Maar dat zal voor 2 van die ‘freaks’ wel een probleem worden, denk ik 🙂

      • Mag ik je even dat voorval in herinnering brengen, dat je echtgenoot achteruit rijdend de auto van een Lidl klant over het hoofd zag? Kan gebeuren. Maar ik heb een wat meer bescheiden Kia gereden. Er zat een soort kijkspleet van donker glas achterin, van het formaat als waar ridders in de middeleeuwen doorheen moesten turen. En inderdaad, een Kia gaat nog wel, maar een Skoda…?

  3. Wat een heerlijk blog om te lezen en zulke leuke foto’s ook weer .


Geef een reactie

Categorieën

