Gepost door: prretje | mei 23, 2013

Trouwdag

IMG_5703klAls je in een land leeft waar de temperatuur op 23 mei niet verder dan 10 graden komt en waar de paraplu en winterjas dagelijkse ingrediënten zijn, dan word je niet blij van dit stukje.

IMG_5706klMet de beste wil van de wereld kan ik deze dag niet minder mooi en gelukkig maken dan-ie was.

IMG_5740klWe hoeven er geeneens meer over na te denken en trekken ’s ochtends al direct de wandelschoenen aan. Dit keer naar de Vall de Laguar. Strakblauwe lucht, een graadje of 23 en een natuur die zich van haar schitterendste en uitbundigste kant laat zien.

IMG_5736klAlles bloeit en voor een bloemetjesgek als ik is het een hele toestand om de vinger niet constant op de afdrukknop van het fototoestel te houden. Aan de wilde lathyrus onder de amandelbomen kan ik alleen niet voorbij gaan.

IMG_5757klEn aan die keizerstoorts met roze achtergrond ook niet.

IMG_5752klOf aan dat paarse eenlingetje in die gele zee.

IMG_5748klDe route voert langs verlaten landbouwterrassen, langs een bron, de nachtegaal zingt en vlinders fladderen om ons heen.

IMG_5745klDe Europese dwergpalm staat op het punt van bloeien.

IMG_5762klEn de klaproos kleurt liefde.

IMG_5730kl“Vriendin, maak eens een trouwfoto van ons!”, wordt me toegeroepen. Ik vang het koppel tussen een bruggetje van stenen.

IMG_5767klNa drie uur lopen zijn we bij het bergrestaurantje van Esmeralda, ‘Venta el Collao’. De tafel staat al klaar, de parasol omhoog. Salade, gebakken kippenlevertjes, wild zwijn, fideua (een soort Valenciaans pastagerecht): het smaakt allemaal even goed.

IMG_5780klWe zijn er niet weg te krijgen en filosoferen in allerlei toonaarden over het leven in z’n algemeenheid en dat van ons in het bijzonder.

IMG_5731klDe Landrover brengt ons een paar terassen lager. Op een paradijselijk plekje strijken we neer op een paar kleden. Als ik zacht gesnurk om me heen hoor en opkijk naar de blauwe lucht tussen de bomen bedenk ik me dat er waarschijnlijk geen betere dag te vinden is voor een trouwdag: een dag met een gouden randje.

Responses

  1. Ohhh wat ziet dat er prachtig uit!! Kan me voorstellen dat je nog wel veel langer wil blijven…. Lieve groet, ook aan Edwin en Cokky xx

  2. Terwijl ik je blog lees, valt hier de hagel met bakken uit de hemel;-) Ik ben een beetje jaloers.

    • Ha die Carla,
      Ik kan me er iets bij voorstellen. Vandaag aan de Middelandse Zee vertoeft. Hij lag er bij als een plaatje uit een reisfolder.
      Hopelijk laat Dick me morgen niet te lang op Schiphol staan anders ben ik ziek voor ik thuis ben…. 🙂
      Tot gauw!!!
      Liefs,
      Irene

  3. De A44 is morgen dicht wegens onderhoud. Dus reken nergens op.

    • Dan zou ik een uurtje eerder weggaan van huis zodat je op tijd, met een bos bloemen in je hand en een lekker luchtje op, bij de aankomsthal van Schiphol op me staat te wachten. Da’s pas ware liefde… 🙂

  4. Hoi Irene, wij kennen elkaar niet, maar ben al struinend over Internet bij je blog terecht gekomen. Ik denk dat het feit dat je in de bibliotheek werkt, en je mooie teksten maar vooral foto’s de aanleiding was om je blog te volgen. Wat een fijne vakantie moet dat geweest zijn! Ik hoor de stilte, de krekels en de zwaluwen (mijn eigen interpretatie). Mijn complimenten!

    • Hoi Maaike,

      Dank je wel voor je aardige reactie. Ik vind het nog altijd bijzonder dat mensen die mij niet persoonlijk kennen toch plezier aan die schrijfsels van me kunnen beleven.
      Ik heb inderdaad een heerlijke vakantie gehad. Lekker ontspannen en jouw interpretatie doet zeker recht aan de werkelijkheid.

      Nogmaals bedankt Maaike (mooie naam, zo heet m’n dochter ook) en wie weet nog eens tot ziens hier.

      Met vriendelijke groet,
      Irene


Geef een reactie

Categorieën

