Gepost door: prretje | mei 17, 2013

Ontmoeten en bewegen

WijElk voordeel heeft z’n nadeel, zei een bekend voetbalfilosoof eens.

IMG_5316klNadat ik gisteren al aanschoof bij een uitgebreide maaltijd met vrienden van mijn vrienden, staat er vanmiddag opnieuw een eetafspraak op het programma. Met andere vrienden en dit keer in restaurant ‘Un cuiner a l’escoleta’ in Sagra.
“Ja, ik vind het nu eenmaal veel te leuk om je aan een aantal van onze nieuwe contacten voor te stellen”, zegt mijn vriendin. Nieuwsgierig naar al die namen die ik in de loop der tijd regelmatig voorbij hoor komen, ga ik natuurlijk graag mee.
“Maar we gaan toch ook wel een beetje bewegen vandaag?”, informeer ik voor de zekerheid.

IMG_5319klGeen probleem en met een rugzakje om vertrekken wij al vroeg voor een vierenhalfuur durende wandeling. Bij Sagra omhoog de bergen in.

IMG_5323klAl pratend klimmen we hoger en hoger en wordt het dorpje kleiner en kleiner. “Kijk, daar liggen Ibiza en Formentera in de Middelandse zee. En die berg daar, dat is de Montgo”, wijst Edwin aan.

IMG_5331klVia allerlei oude terrassen uit de tijd van de Romeinen en over eeuwenoude ezelpaadjes komen we aan op Pla dels poets, een prachtig begroeide hoogvlakte vol palmpjes, pastinaak, zonneroosjes en venkel.

IMG_5327klRoze juffertjes flirten er overal lustig op los.

IMG_5339klAls we via Tormos weer aan de afdaling beginnen, weten we niet meer wie er nu het meest verzucht heeft wat een fantastische tocht dit is.

IMG_5344klNet voor het dorpje komen we de plaatselijke geitenbeheerder nog tegen.

IMG_5369klBij de auto wisselen we de wandelschoenen voor de eetschoenen en de natte t-shirts voor een droger hansopje.
“Hallo Simone en Henk, Ria en Rijk, wat leuk jullie nu in het echt te mogen ontmoeten.” En als René en Francine toevallig ook aanwaaien bij kok Julio, volgt er nog een handschudsessie. Een vrolijk en gezellig samenzijn afgesloten met een cava van het huis.

En dan heb ik eigenlijk geen flauw idee wat het nadeel zou kunnen zijn van het voordeel van deze dag.

Aandewandel

Responses

  1. Dat is puur genieten Irene en daar zit toch nooit een nadeel aan !

  2. Bij de woorden van Henk en Riet sluit ik me graag aan.
    Het was een prachtige dag , en dan spreek ik alleen nog maar over
    Het deel waar wij bij waren. Geweldig leuk en gezellig.
    Grote groet Ria van Eck.
    Liefs Rijk en Ria.

    • Dat is mede aan jullie te danken dat het een geweldige dag was. Super leuk jullie nu ontmoet te hebben. Lieve groet!!

  3. Laat ik nu ook eens reageren. Het was mooi ! Liefs Simone

    • Ha Simone,
      Leuk je ook hier nog eens te mogen ontmoeten! Het was zeker een gezellige en vrolijke bijeenkomst met z’n allen. En ik ben blij dat mijn vriendinnetje er zo’n goede vriendin bij heeft.
      Lieve groetjes,
      Irene


Geef een reactie

Categorieën

