Gepost door: prretje | mei 16, 2013

Weerman

IMG_5286kl“Ik weet ’t niet”, zegt Edwin terwijl hij wanhopig naar de lucht staart.

IMG_5287klAls eigenaar van een weerstation en deskundige in het duiden van de Spaanse lucht, haalt hij nu zijn schouders op. “Het is raar”, verzucht hij, “het kan alle kanten op.”
En dus pakken we een rugzak in met regenjasjes en doen nog een extra vestje aan voor we aan onze wandeling beginnen. Eerst een bakkie koffie op het pleintje in Lliber.
“Zie je wel, je kunt nog best een trui gebruiken”, zegt de weerman.

IMG_5297klNog geen uur later lach ik ‘m hard uit als er haast geen wolkje meer in de lucht te bekennen is en een t-shirt warm genoeg voelt tijdens het lopen.

IMG_5292klOok de bremraap voelt zich lekker in het verwarmende zonnetje.

IMG_5299klAls we via stapstenen de Rio Jalón oversteken, zie ik onze meteroloog alweer hoofdschuddend naar het zwerk turen.
“Het bouwt op”, mompelt hij. “Vanmiddag regent ‘t.”

IMG_5300klDe vallei ligt er schitterend bij en ik kan me gewoon niet voorstellen dat-ie gelijk zal krijgen. “Wordt het geen tijd om ‘m zolangzamerhand uit actieve dienst te ontslaan?”, vraag ik bezorgd aan mijn vriendin, “zijn functioneren begint nu wel een beetje twijfelachtig te worden.”

IMG_5310klTwee uur later slik ik m’n woorden vrijwillig en nog sneller in dan de regendruppels de Spaanse bodem bereiken.
Edwin Kroll kan zijn carrière voorlopig glansrijk voortzetten.

Responses

  1. Hier was het weer heel wat duidelijker. Compleet herfst.
    Prachtige foto’s trouwens. Vooral die laatste!

  2. Wauw, wat een foto, die laatste.

  3. Ik sluit mij bij de commentatoren hierboven aan voor wat betreft de laatste foto. De kwalificatie ‘herfst’ vind ik echter een understatement.

  4. Ik vind ook die laatste foto erg mooi! Fijne vakantie!

  5. Het contrast tussen de foto met de stapstenen en de laatste foto is echt fantastisch. Je bent een prima fotograaf Irene.

  6. Dat watertje…. wat een hemels plekje! En doe je morgen een mooie close-up van die 2 harige kameraden erbij??/ Ik vind ze leuk! 🙂


Geef een reactie

Categorieën

