Gepost door: prretje | mei 7, 2013

Meedoen

IMG_5124klNa een paar maanden gezondheidsellende, ziekenhuisopname, afnemende conditie en heel veel binnen zitten moest mijn schoonmoeder vanochtend voor controle naar de longarts in het ziekenhuis. Om 10.00 uur stonden we weer buiten. Het was fantastisch weer. De bloesembomen stonden in bloei.

IMG_5126kl“Mam”, zei ik na een plotselinge ingeving, “heb je soms zin om een autotochtje door de bollen te maken?” Ik zag haar blik eerder dan dat ik haar woorden hoorde: “Maar je werk dan?”
Ik belde mijn werk en ruilde vandaag met morgen.

IMG_5131klEn toen hadden we een heerlijke dag. Met tulpen en zoete geuren. Met terrasjes. En korte wandelingetjes. Met bekende plekjes en herinneringen. Met de zon in ons gezicht.

IMG_5127kl“Het voelt alsof ik weer een beetje meedoe”, zei mijn schone moeder aan het eind van de dag. Ze was best een beetje moe maar ze lachte erbij. En ik ook.

Responses

  1. Wat fijn om zo samen te genieten. Goed om te lezen dat ze weer opgeknapt is. Doe haar de hartelijke groetjes van mij!

    • Precies, genieten is het goede woord. Opgeknapt maar nog wel erg kwetsbaar. Extra reden om een dag als vandaag te plukken. Ik zal de groeten overbrengen, Areen: dank je wel!

  2. wat heerlijk dat je dit weer met je schone moeder kan doen, is genieten met een grote G

  3. Zulke momenten moet je koesteren.

  4. Heerlijk voor je schoonmoeder. Ze fleurt er helemaal van op.


Geef een reactie

Categorieën

