Gepost door: prretje | april 30, 2013

Maritieme koning

IMG_5021klDat onze kersverse koning iets met water heeft, is bekend.

IMG_5038klReden genoeg om na met mijn schoonmoeder en een oranjesoes naar de abdicatie en het balkonmoment te hebben gekeken, een kijkje te gaan nemen op de maritieme markt in ons dorp. Veel mensen grepen dit ‘dode moment’ vóór de televisieregistratie van de inhuldiging aan, om hetzelfde te doen.

IMG_5040kl“Toch is het minder druk dan vorig jaar”, hoorde ik een paar maal zeggen.
Als dat al zo is, dan is het in ieder geval niet minder gezellig.

IMG_5034klTussen alle sleepboten in viel mijn oog op de Willem-Alexander en Maxima van de dieren in hun eigen dobberende paleisje.

IMG_5042klOok aan de W van cultuur was gedacht met een soort modern waterbalballet.

IMG_5061klVoor de echte zeebonken ging dit allemaal net iets te ver en zij zochten hun heil bij een Beerenburgertje met kroon.

IMG_5054klMet de lucht van gerookte makreel in m’n haren en op m’n huid, trok ik huiswaarts om op tijd weer aan te schuiven voor de plechtigheden op televisie.
En daar kon ik met eigen ogen aanschouwen dat onze nieuwe maritieme koning het vandaag in alle opzichten droog hield.

Geef een reactie

Categorieën

