Gepost door: prretje | april 21, 2013

Babytijd?

Sis_Maaikkl“Heb je ons liever zoals we nu zijn of vond je die tijd dat we klein waren toch leuker?”, vraagt m’n dochter.

Voordat zij volledig is uitgesproken, heb ik het antwoord al te pakken. Toch besluit ik nog even bedachtzaam voor me uit te kijken. Die paar seconden zijn net lang genoeg om terug te denken aan een eerder moment op deze zaterdag. We hadden allebei gewerkt, haalden daarna nog wat late boodschappen, keken elkaar vervolgens aan en knikten instemmend.

We zochten een nisje op bij een strandtent en bestelden een kop thee. Er stond een frisse wind, we trokken de kraag van onze winterjas omhoog en keerden ons gezicht naar de zon. We lachten. We praatten: over inspanningen, over gelezen en nog te lezen boeken, over de toekomst, over vriendschappen en over verwachtingen, over wat je gelukkig maakt.
We kregen het warm als op een zomerse dag op Texel.

“Baby’tjes zijn leuk”, antwoordde ik, “maar als ze uitgroeien tot zelfstandig denkende jonge mensen, dan heeft dat toch mijn voorkeur.”
En ik dacht: al helemaal als ze een simpel gezamenlijk bakkie thee op kwaliteitswaarde weten in te schatten.

Responses

  1. Precies zo hier ook , na de pubertijd zijn ze super kinderen

  2. Blogs die zo’n emotionele dreun kunnen uitdelen, die je zo tot nadenken stemmen, daar hou ik van. Kudos! Wat zo mooi is dat je getuige kan zijn van de ontwikkeling van een kind naar een volwassene. Ik mocht en mag dat dan op een andere manier meemaken als jij natuurlijk, maar ook ik werd afgelopen zaterdag met min of meer een vergelijkbare beleving geconfronteerd. Jij begrijpt waarschijnlijk wel van wie. De puber van toen en de volwassene van nu zijn een wereld van verschil. Wat niet verandert is dat ze je nog steeds nodig hebben. Kennelijk doen we er nog altijd toe.

    • Ja, ik snap wat je bedoelt. Fijn dat jij daar ook van kunt genieten. En ach, je nodig hebben en er toe doen? Ik maak me geen illusie: er ZIJN, in alle betekenissen van het woord, is .misschien al goed genoeg.

  3. Mooi he? Maar vertel eens… hoe kom jij al aan die bruine benen?

    • Nee jo, die foto is van augustus vorig jaar op Texel. Ik heb nog geen korte broek aan gehad dit jaar. Ergo: melkflessen 🙂

  4. 🙂


Geef een reactie

Categorieën

