Gepost door: prretje | april 16, 2013

Mannelijk perspectief

IMG_4633kl“Hangen ze?”, vroeg ik aan de twee mannen die ik de eer had gegeven om mijn nieuwe rolgordijntjes op te hangen. Trots knikten ze: “Fluitje van een cent.”

Een dag of tien eerder had ik ze besteld. Twee rolgordijnen voor op m’n pas opgeknapte zolderkamer. Met zorg had ik de maat tot op de millimeter berekend, had ik een lichtgrijs ruitjesdessin gekozen, had ik voor een effen witte zonwerende laag aan de achterkant gezorgd én … had ik een decoratieve onderafwerking uitgezocht. In een antracietkleur liet ik de Hema een fraai accent in de vorm van een dekenstiksel aanbrengen.

Vrijdag haalde ik m’n zonweringen snel nog even op en aangezien ik in het weekend twee mannen tot mijn beschikking had, liet ik het klusje van het ophangen elegant voor hun voeten landen. “Op de doos staat welk gordijntje rechts en welk links moet, de bediening zit er al aan dus dat móet lukken”, zei ik nog bemoedigend.

Toen ik zaterdag aan het eind van de middag thuis kwam en de mededeling kreeg dat het ophangkarwei een fluitje van een cent was geweest, rende ik gelijk omhoog om het resultaat te bewonderen. Vier keer heb ik mijn ogen dicht en weer open gedaan en toen kon ik het nog niet geloven. De mannen hadden m’n gordijntjes verkeerd om gehangen: de kale, witte zonwerende laag knalde de kamer in terwijl mijn grijze ruitje + gestylde steekrandje alleen voor de mensen op straat te zien was, als die tenminste bereid waren twee verdiepingen omhoog te kijken.
“Sukkels, jullie hebben ze fout opgehangen. Wat vóór hangt, moet de achterkant zijn en wat achter is, moet de voorkant worden.”

Na een felle welles-nietes discussie, kon het altijd nog een graadje erger: “Oh, we hebben nog extra goed opgelet en we waren het helemaal met elkaar eens dat die lelijke grote steek uit het zicht moest hangen.”

Mannen…

Responses

  1. Hahaha zo herkenbaar , hier hang t meeste scheef als ik het niet zelf doe en bij commentaar zegt hij , als je lang kijkt zie je het niet meer….

  2. Ze hangen keurig recht! En nu ook met de lelijke, grijze kant met afhechtnaad naar binnen. Als we gestemd hadden, drie mannen voor en twee vrouwen tegen, dan hadden ze gewoon zo blijven hangen. Maar ja, vrouwen…

  3. Het kan erger natuurlijk. Zoals die buurman die de voordeur uit de scharnieren haalde, zodat hij makkelijker een gat kon zagen voor een kattenluikje. Toen hij klaar was, zat het luikje aan de bovenkant van de deur.

  4. Je liet je dus de gordijnen in jagen….


Geef een reactie

Categorieën

