Gepost door: prretje | april 1, 2013

Schoonmoeders

beterschapOp de vraag wat ik eerste paasdag heb gedaan, kan ik een kort en helder antwoord geven: de hele dag in het ziekenhuis gezeten.

Als eerste aanwezige voor de zondagse koffievisite bij schoonmama trof ik haar erg ziek aan. Na overleg met de dokterspost, werd besloten de ambulance te sturen waarna de dienstdoende broeders geen moment aarzelden en haar meenamen naar het ziekenhuis. Mijn schoonzus, die intussen ook gearriveerd was, en ik erachteraan. Allerlei onderzoeken en vooral veel wachten bij een patiënte die zo beroerd en vermoeid was dat ze er geen enkele keer aan dacht om te zeggen ‘hoe erg het wel niet voor onze mannen was dat wij nu met pasen bij haar in het ziekenhuis zaten’. Na de uiteindelijke diagnose verkasten we in de avonduren nog naar een ander ziekenhuis waar ze nu is opgenomen met in ieder geval een longontsteking. Voordat ik mijn huisdeur weer binnenstapte, was de dag al zo goed als voorbij.

Nog even mijn mail checken, dacht ik toen ik op de bank neerplofte. Een berichtje uit Spanje. “Mijn schoonmoeder die hier aan het logeren is, voelt zich de laatste dagen nogal ziek en durft nu niet alleen terug te reizen. Dus vlieg ik met haar mee terug naar Nederland. Kan ik dan een paar nachtjes bij jullie slapen?”

Op de een of andere manier had ik gemist dat pasen tegenwoordig ook wat te maken heeft met zieke schoonmoeders. Als de trend nu maar is dat ze snel weer helemaal opknappen, dan lever ik met liefde mijn tweede paasdag ook nog in.

Responses

  1. Sterkte ermee. Jullie hebben zo’n goede band. Mijn schoonmoeder heeft heeft helaas ook met deze dagen niet zo’n goed bericht gekregen, maar de artsen gaan ervoor. We gaan er vanuit dat met Pinksteren alle moeders en schoonmoeders weer toppie zijn.

  2. Beterschap voor je schoonmoeder en een lieve groet!

  3. Dit kon je er nog wel bij hebben….

  4. Sterkte, en beterschap voor je schoonmoeder!

  5. Beterschap voor je schoonmoeder. Goed dat het in ieder geval een zondag was, en je sowieso bij haar langs was, Pasen of geen Pasen.

  6. Gelukkig was mijn schoonmoeder er niet zo slecht aan toe. Grieperig en een hoge bloeddruk. Ze zag de vliegreis allen niet zitten en wilde toch het liefst naar huis. Eén dag later dan gepland ben ik met haar meegevlogen. Tja, het blijft toch je schoonmoeder. Hopelijk knappen ze beiden heel snel op.

  7. […] graden en er staat een beetje wind, het is frisjes. Nou ja, niet zo frisjes als in Nederland, waar Edwin een paar dagen is. Hier wordt het met de dag groener en er komt steeds meer in bloei, zoals de […]

  8. Die van mij komt vanavond naar Spanje. Eens zien hoe het de komende dagen met haar zal gaan.


Geef een reactie

Categorieën

