Gepost door: prretje | maart 23, 2013

Stem uit het verleden

IMG_4415kl“Heb je zin om naar Zwolle te komen voor een Engelse High Tea?”

Een paar weken terug viel deze uitnodiging per kaart op m’n deurmat.
“Mijn 50e verjaardag wil ik graag vieren met vriendinnen van vroeger en nu. Sommigen zie ik regelmatig, anderen eens in de zoveel jaar. Ik hoop dat jij er bij kunt zijn!”

Natuurlijk liet ik me zo’n kans niet ontzeggen en vanmiddag was ik erbij.
“Hoelang hebben we elkaar niet gezien?”, vroegen we ons allebei af. En beiden kwamen we tot dezelfde conclusie dat dit meer dan vijftien jaar was. Zonder moeite pikten we tussen de sandwiches, petit-fours, cupcakes, scones, taartjes, chocolaatjes en andere lekkernijen elkaar weer op. De jaren vielen weg tegen de kracht van de herkenning.

Leuke gesprekken, een generatie vastgelegd op de foto en een zekere afspraak om richting zomer een dag naar Zwolle te komen. Wat leuk om deze stem uit het verleden weer een plekje in het heden te kunnen geven.

IMG_4420kl

 

Geef een reactie

Categorieën

