Gepost door: prretje | februari 21, 2013

Dkeivbh padjvru

IMG_3982klAls ik dan toch een achternichtje heb, dan maak ik er gewoon maar een BoekStartbaby van, dacht ik ruim een jaar geleden.

Sindsdien zorg ik met regelmaat voor een flinke stapel hardkartonnen bladerwerkjes zodat de kleine meid plezier heeft met boekjes en het ook nog eens goed is voor haar taaltontwikkeling. Ze vindt ‘boekjes kijken’ in ieder geval zo leuk dat als tante Irene afgelopen weekend vergeet iets nieuws mee te nemen, ze vanmiddag samen met haar oma naar de bibliotheek komt.
En ze vond het geweldig.

IMG_3989klBinnen no time zocht ze weer een tas vol nieuwe werkjes uit, bekeek ze achter de pc een digitaal prentenboek van Dikkie Dik, sloeg ze ademloos de verrichtingen van andere kinderen gade en poepte haar luier van enthousiasme helemaal vol.

“Prjfnisysgf alwyfcvbei hfjwjal ewifh iwk avneio fe”, zei ze lachend en huppelde van prentenboek naar prentenboek. Toen ze uiteindelijk weer met oma vertrok, was ze het daar duidelijk niet mee eens: “Wopnfu fhwe igpe jgwpr dh oavno nbk slck fh aw gvj poe”.
Hoewel haar taalgebruik hier en daar nog wel een tikkeltje geoptimaliseerd kan worden, is het verder een bijdehand kaatje die alles begrijpt.
“Dan kom je snel toch nog een keertje met oma op bezoek”, zei ik tegen haar. “Er zijn hier zoveel leuke boekjes en filmpjes en liedjes…”

“Lcneiv ilvngirps”, antwoordde ze vrolijk. En toen kreeg ik nog een natte kus.

Responses

  1. Wat een leuke Blog Irene! en wat hebben jullie een leuke kinderhoek in de bibliotheek! Het is inderdaad grappig om te zien hoe Aurora wel al zinnen probeert maken, terwijl er nog niet bijzonder veel woorden uit komen. Ik was gister wel heel erg verbaasd toen ze ineens Dag buurpoes! riep, terwijl ze Woezel & Pip zat te kijken.

    • Ha die Rink, thanks voor je reactie! Ja, Aurora had het inderdaad reuze naar haar zin in de bieb: ze liep er rond te banjeren alsof ze er helemaal thuis was.
      En over dat praten? Geen enkele twijfel dat ze binnenkort roept: “Rink, ga jij eens heel snel een bakje chips voor me halen want ik heb trek…”. Tsja, daar ben je dan mooi klaar mee 🙂


Geef een reactie

Categorieën

