Gepost door: prretje | februari 18, 2013

Grijs domoortje

IMG_3950klOp het moment dat de schemering het van het daglicht begon te winnen, fietste ik haastig naar huis. Per ongeluk viel mijn blik op het hoopje stenen bij de sluis en terstond kneep ik in m’n remmen.

Zag ik dat nou goed? Ik zette mijn fiets neer, greep m’n camera en toen wist ik ’t zeker: er lag daar een grijs domoortje dat vanuit de zee door de kokers bij de sluis was gezwommen en nu in de binnenwatering een beetje gevangen lag te zijn.

Hij zag er niet ongelukkig uit, zover ik kon beoordelen. Toch hoopte ik dat-ie de weg terug zou vinden naar zee. Naar de vrijheid van de golven.

IMG_3956kl

 

Responses

  1. Heb je het zeehondje wel aangemeld bij de zeehondenhulp? Straks wordt-ie vermalen in de schoepen van de sluizen.


Geef een reactie

Categorieën

