Gepost door: prretje | februari 5, 2013

Klooien

IMG_3739kl“Laat je nog even weten wat je doet?”, zei m’n dochter zondagavond toen ik haar afzette.

Ik sms-ste haar gisteren mijn antwoord: “Ik kom je dinsdagavond oppikken na je werk en dan gaan we samen klooien met de toestellen.”
“Woohoo, awesome! xx”, luidde haar duidelijke antwoord.

En zo kwamen we vanavond in de kou en de harde wind op een donker viaduct terecht. Als een stel spionnen stelden we onze apparatuur op en namen onze posities in. “Hé, wat staan jullie daar dan geheimzinnig te doen in het donker?”, riep een toevallig langsfietsende collega nieuwsgierig. Maar juist op dat moment ontwaarden wij de eerste bewegende objecten in ons vizier en landden onze vingers op de afdrukknop. Na tien hele seconden kwam de klik.

Ik keek het beeld terug op m’n schermpje en zag inderdaad ‘een opname met snelheid erin, zodat we kunnen zien dat een onderwerp beweegt’. Yes, opdracht 1 voor de fotocursus is binnen.

Na twee uur experimenteren met sluitertijden en statief, liet ik m’n dochter in haar studentenflat in Leiden achter.
Net voor middernacht kwam er nog een smsje binnen: “Het was awesome vanavond!!! xx”
“Very awesome!”, antwoordde ik.

Responses

  1. En de foto is ook awesome geworden! XD

  2. Zeker! Duidelijk te zien ook dat de bestuurder goed rechts houdt

  3. Hier kan je jaren op teren. Zo lief.


Geef een reactie

Categorieën

