Gepost door: prretje | januari 29, 2013

Filosofie

IMG_3615kl“Weet jij soms wat de filosofie achter die theedoos is?”

De vraag van mijn collega heeft een zweem van ergernis in zich maar als ik haar gezicht erbij zie, corrigeer ik dit gelijk. Een zweem is te weinig, het is meer een golf. Met een licht agressieve beweging pakt ze de doos met zakjes op en kwakt ‘m weer op een andere plek.

Ook ik had het briefje op de theedoos in de kantine gezien. “Graag doosje aan deze kant laten staan. Hier zit nl een filosofie achter.”
Welke filosoof hier nu precies een theedoosgedachte had ontwikkeld en welke opvattingen daaraan ten grondslag lagen, had ik echter eveneens gemist.
“Nee, ik weet ’t niet”, antwoordde ik dus en voegde eraan toe: “Maar ik kan altijd proberen er achter te komen.”

Intussen weet ik het.

Het lukt me alleen maar niet om het te onthouden. Laat staan om het uit te leggen.

Geef een reactie

Categorieën

