Gepost door: prretje | januari 28, 2013

Koninklijke opzet

logo2013NVDKoningin Beatrix treedt af.

Waar mijn houding ten opzichte van het koningshuis vooral als ‘stabiel neutraal’ gekenschetst kan worden, betrap ik me na de bekendmaking van het koninklijke stapje-terug op een brede glimlach. Want wat ik wel grappig en uiterst sympahiek vind is dat koningin Beatrix op alle landelijke televisie- en radiozenders nu juist de aankondiging van haar afscheid voorleest tijdens de Nationale Voorleesdagen (23 januari t/m 2 februari) en in het Jaar van het Voorlezen (2013). Dat hierbij van toeval geen enkele sprake is, kun je wel zien aan dat kroontje in het logo van de voorleesdagen.

Kijk, en dáár hoor je al die koningshuiskenners dan weer niet over.

Responses

  1. Laten we er dan meteen de Koninklijke Voorleesdagen van maken!

  2. Je kunt erom lachen, maar ik weet zeker dat de Koninklijke Voorleesdagen meer publiek zullen trekken dan de Nationale Voorleesdagen.


Geef een reactie

Categorieën

