Gepost door: prretje | januari 24, 2013

Vogelparadijs

IMG_1743kl“Nee, ik laat ‘m thuis”, dacht ik vanochtend.

Ik sjouw wat af met m’n camera en regelmatig doe ik dat voor jan met de korte achternaam. Aangezien er vandaag een serieuze werkdag op het programma stond met weinig spectaculaire vooruitzichten, besloot ik vanochtend om dat zware apparaat uit m’n tas te halen en iets lichter de dag te beginnen. Op het laatste moment griste ik alsnog mijn kleine en makkelijke toestelletje mee.

Foutje!

IMG_1737klMaar ja, hoe had ik nou kunnen weten dat er in dat kale Katwijk aan Zee een klein regiment kramsvogels besluit om precies in het zonnetje te gaan zitten in de enige boom in de wijde omtrek die toevallig naast de ingang van de bieb staat. Geef toe, zulke dingen verzin je toch niet in de vroege morgen?

Hierbij dus een drietal door het raam genomen plaatjes van slechte kwaliteit van de ‘tsjak-tsjak-tsjak’ klinkende kramsvogel die over het algemeen erg teruggetrokken leeft.

En ja, ik sleep ‘die zware’ morgen wel weer mee.

IMG_1740kl

Responses

  1. Met die kwaliteit valt het alleszins mee …
    Wij zien … oogjes , veertjes , boomtakjes , prachtige blauwe lucht erachter.
    Het hoeft niet altijd een 10 te zijn, een negen is ook prachtig.
    Hoop dat deze vogels een voorteken zijn van “warmer” weer…
    ik zeg het eerlijk , ik stam niet af van een ijsberenfamilie.
    Goed weekend.
    Ria van Eck.

    • Nee, je hebt gelijk. Een negen is ook prachtig maar dát verdienen deze plaatjes niet, hoor. Maakt niet uit.
      Van mij mag het nu ook voorjaar worden. Genoeg geweest,

      Groet uit Katwijk,
      Irene

  2. Deze vogel hadden wij vanmorgen in de voortuin, wij hadden zo’n vogel nog nooit gezien, En nu weten we ook hoe hij heet, ook toevallig dat jij ons vertelt wat we ons vanmorgen afvroegen.

    • Zeker toevallig 🙂 De kramsvogel dus, mooi beessie.


Geef een reactie

Categorieën

