Gepost door: prretje | januari 21, 2013

Ouderwets

IMG_3434kl“Zal ik tussen de middag een straalkacheltje gaan halen? Ik heb al gebeld, in het dorp zijn ze op voorraad.”

Ik veegde een druppel van mijn neus, wiebelde op m’n koude billen heen en weer, blies nog eens in m’n handen en zei toen: “Nee jo, dat hoeft niet.”

Een uur later stond-ie onder m’n bureau.
Naast m’n benen.
Op de hoogste stand.

En heel langzaam ontdekte ik weer dat ik voeten had. Het bloed begon mijn vingers terug te vinden. Mijn ijspegelstatus smolt ter plekke, om plaats te maken voor een warmbloedig mens.

Ouderwets en niet meer van deze tijd, dát wel natuurlijk. Maar net zoals een zwart-wit foto ook nog steeds z’n charme heeft, zo rolde dit kacheltje de rest van de dag ongebreidelde golven van comfort in mijn richting en dáár gaat ’t tenslotte om.

Responses

  1. Die kacheltjes zijn zeker alleen nog in Katwijk te vinden. Wat een geluk dat jij
    daar woont en werkt Irene. Koude bedoening trouwens die bieb van jou. 🙂

    • Geen probleem! Bij Blokker hadden ze er nog meer en het is zo lekkurrrr!
      Ja, de bieb zit in een gebouw uit 1975 met enkel glas, verstopte radiatoren en overal kieren en tochtgaten. En dan is het ook nog eens veeeeel te klein.
      Maar verder is het mij nog steeds een groot genoegen om bij de Katwijkse bibliotheek te werken, dát moet ook gezegd.

  2. Een gebouw dat nog maar 38 jaar oud is nu al vervangen?

  3. Gewoon opknappen, dat gebouw. Kost een paar ruggen.

    • Dan is het nog veel te klein om alle functies die een moderne bibliotheek heeft (en in ons geval voor 18.000 leden en ruim 500.000 bezoekers per jaar), fatsoenlijk uit te voeren.

  4. Succes met het kacheltje, de bieb-discussie zal ik me maar niet meer in mengen 😉

    • Dank je wel voor je warme bemoediging, Tim 🙂


Geef een reactie

Categorieën

