Gepost door: prretje | januari 16, 2013

Winterpret

IMG_3360klWaar de vloed het niet kan winnen, heerst koning sneeuw over het strand.

IMG_3347klOp zo’n dag als vandaag, toevallig ook nog eens mijn vrije dag, lukt het mij niet om me binnen met allerlei klusjes bezig te houden. Ik wil maar één ding: naar buiten. En als de zon ’s ochtends door de besneeuwde takken schijnt, ben ik al op weg.

IMG_3349klEen kopje koffie, een rondje zuigen/stoffen en een boterhammetje eten bij mijn langzaam herstellende schoonmama en daarna op m’n gemak via de duinen weer teruglopen richting huis.

IMG_3351klMet gekleurde, plastic pannenkoeken in hun hand haasten de eerste scholieren zich richting duin om een potje te glijden.

IMG_3356kl“Hé, kun je even een foto van me maken?”, vraagt een langlaufer op het strand. “En ‘m graag ook even toesturen, ik heb een makkelijk e-mailadres. Bedankt, hè!”
Komt voor elkaar.

IMG_3363klDe strandafgangen staan ook in de winterstand en doen nu dienst als sleebanen. Lekker roetsjen en achteraf evalueren hoe het volgende keer nog harder kan.

IMG_3388klEn dat het druk is in de duinen tussen Katwijk en Noordwijk is een understatement. Met rollator, in de kinderwagen en op krukken. En vooral met alles wat glijdt: duintje op en weer duintje af.

IMG_3391klGelukkig zijn er ook nog van die hele stille stukjes waar ik alleen mijn eigen overpeinzingen hoor. Maar ook die stuiteren vandaag een beetje van de winterpret.

Responses

  1. Net of de Oude Kerk op het strand in de sneeuw staat. Mooi!

  2. Prachtige foto’s, mooie natuur!

  3. ik wordt hier heel blij van, dank je wel.

  4. Wat is Nederland dan mooi, he!

    • Allemaal gezichtsbedrog.


Geef een reactie

Categorieën

