Gepost door: prretje | januari 12, 2013

E-mailhygiëne

mandalaVandaag is de Maand van de Spiritualiteit begonnen.

In het kader van deze ‘op het geestelijke gerichte’ periode werden er afgelopen week stapels van het tijdschrift ‘Happinez’, een mindstyle magazine, bij de bibliotheek bezorgd om uit te delen aan belangstellende leden en bezoekers. Ik nam er zelf ook eentje mee… en verwonderde mij vervolgens over de onbekende wereld waarin ik terecht kwam.
Een meditatieve mandala, mystiek mozaïek, een Chakra-interview, Sri Sri Ravi Shankar, veelkleurige yoga, astrologische inzichtkaarten, detoxen in Zuid-Frankrijk, de heilige Benedictus als inspiratiebron, vrij zijn in het hier & nu, energetische huisreiniging en de Buy-Nothing-New-Challenge. Bij al deze onderwerpen voelde ik mij al als een ijsbeertje in de tropen maar toen ik het artikel ‘Van smart naar wijs’ las, raakte ik het spoor definitief kwijt.
In dit item werd een verslag gegeven van de Wisdom 2.0 conferentie: over het gevoel van verantwoordelijkheid naar je eigen digitale leven. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar bij een opmerking als ‘We moeten onze Boeddhanatuur en onze mobiel zien samen te brengen’ voelde ik meteen jeuk ontstaan en de opdracht om ‘te zorgen voor een goede e-mailhygiëne’ is eveneens niet aan mij besteed. Ook de slogan ‘Post met je hart, Ping met vriendelijkheid, Tweet met toewijding’ vind ik nogal trutterig klinken.

maandvandespiritualiteit2013bGenoeg, wat mij betreft.
O, nog één dingetje dan. Heeft er misschien ook iemand over nagedacht waarom iets dat van 12 t/m 26 januari duurt, Maand van de Spiritualiteit wordt genoemd…?

Responses

  1. Als je leeft in het ‘hier en nu’ lijkt een halve maand wel een hele 😉

    • Zou ik in het ‘daar en later’ zitten dan? 🙂

  2. Op naar een 3.0 wereld, waar iedereen bevrijd is van humbug en onzin.

    • Dat gaat nog wel ff duren, vrees ik 🙂

  3. de boekenweek duurt ook elf dagen

    • Da’s niet helemaal waar, beste e.e.
      In 2013 is het Boekenweek van zaterdag 16 t/m zondag 24 maart. Ook 8 dagen, dat geef ik toe maar wél van weekend naar weekend. Maar om 2 weken nu een maand te gaan noemen, gaat mij een beetje ver.

      Met groet!

  4. Beste Prretje. De boekenweek van 2012 begon op 14 maart, dat is een woensdag, en duurde tot en met 24 maart. Dat zijn elf dagen.

    Ik proef enige weerstand tegen het blad Happinez, maar is het u bekend dat ook de KRO en het dagblad Trouw deelnemen aan de Maand van de Spiritualiteit? Zij doen dit onder andere met speciale bijlagen en een aangepaste programmering en zijn daarmee begonnen in de eerste week van januari.

    Met spirituele groet,
    e.e.

    • Ha e.e.,

      Nee hoor, ik heb niets tegen het blad Happinez en ik kan niet anders zeggen dan dat het bij ons in de bibliotheek goed gelezen wordt. En ja, ik weet dat er meerdere partijen deelnemen aan de Maand van de Spiritualiteit. Prima, van mij mag iedereen kijken, lezen en doen wat-ie wil, of het nu spiritueel is of niet.
      Maar ik neem ook graag de vrijheid om bij sommige dingen of artikelen een vraagteken te zetten.

      Als hetzelfde voortschrijdende inzicht dat bij de Boekenweek is ontstaan, ook bij de organisatoren van de Maand van de Spiritualiteit doordringt, dan hebben we het wellicht in 2014 over de Fortnight (fourteen nights) van de Spiritualiteit.

      Met welgemeende, maar iets minder spirituele groet!

  5. Ach, er zijn altijd collega’s bereid om je van de wijs te brengen…..

  6. Zeer interessante documentaire bij Holland Doc!
    http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/k/kumare.html


Geef een reactie

Categorieën

