Gepost door: prretje | januari 6, 2013

Opgeven is geen optie!

Alpewielren3Al jarenlang maken fietsende mensen onderdeel uit van mijn horizon.

Meestal gezonde en sterke mannen die hun krachten willen meten met elkaar en met allerlei gigantische puisten die in het Europese landschap zijn opgerezen. Soms een ambitieuze dochter zoals op bovenstaande foto uit 2004 toen zij als 12-jarige, samen met haar vader en een dierbare vriend, Alpe d’Huez wist te bedwingen.

Nu ken ik ook iemand die niet zo gezond en sterk is maar die eveneens een missie met fiets en berg heeft. Een missie waar je U tegen zegt.
“Hallo allemaal! Ik ben Sander, 19 jaar en kom uit Leiden. Desondanks de chemokuren die ik krijg ga ik samen met team Sparkles op 5 juni de Alpe d’Huzes 3 keer beklimmen! Dat is een hele uitdaging, maar wij gaan er voor!”
Sanders drijfveer is o zo duidelijk. “In de afgelopen 12 jaar realiseer je je pas hoe belangrijk onderzoek naar kanker kan zijn. Op deze wijze probeer ik ook mijn steentje bij te dragen. Voor onderzoek is er veel geld nodig. Doneren kan al vanaf 1 cent en elke cent die gedoneerd wordt gaat naar KWF Kankerbestrijding. Ze storten het op een aparte rekening, waarbij ze gaan kijken hoe ze dit geld gaan investeren. Het is dus niet zo dat er geld naar directeuren en dergelijke gaat. Alles wat de organisatie hiervoor doet, doen ze vrijwillig en betalen ze allemaal zelf!”

Als ’t aan zijn doorzettingsvermogen (een woord dat ik hier eigenlijk met 20 hoofdletters zou moeten schrijven) ligt, gaat Sander ‘t doen met die berg. Opgeven is geen optie!

Responses

  1. Ehhh, de foto is uit 2004. In 1994 was ik 2. Weet je nog? Mijn geboorte? Ik kwam uit jou? 😛

  2. En even allemaal op de blauwe naam Sander (link naar Sander’s actiepagina) klikken en DONEREN!!!! Elke euro telt!

  3. Respect !! Coen wil ooit met team van Heliomare zover komen dat hij het kan met zn handbike……….

  4. Groots! Allemaal even doneren!!

  5. Zijn vader is een trainingsmaat van me. Uiteraard heb ik gedoneerd.


Geef een reactie

Categorieën

