Gepost door: prretje | januari 2, 2013

Gesloopt

hobbit“Zullen we woensdag een Lord of the Rings-dagje doen?”

Voor m’n dochter en zoon is het nog kerstvakantie, ik ben vrij op woensdag en nadat we vorige week in de bioscoop The Hobbit in 3D tot ons genomen hadden, was de tijd rijp om de veel eerder gemaakte vervolgen hierop nog eens op ons gemak te bekijken. Dus zorgde ik dat er proviand genoeg in huis was, rolde mijn dochter om elf uur de bus uit met drie extended editions in haar rugzak en stond m’n zoon speciaal voor deze gelegenheid voor het middaguur op. Hoewel ik geen echte die-hart fan ben van het werk van J.R.R. Tolkien, moet ik eerlijk toegeven dat ik vorige week ademloos naar het grote doek heb zitten kijken. Behalve dat ik me geen moment verveelde, strompelde ik echter ook behoorlijk gesloopt de zaal weer uit. Het imaginaire hobbitwezentje waar het hele verhaal mee begon, kreeg het in de film zo zwaar te verduren dat ik, mede dankzij m’n 3D-brilletje, het gevoel kreeg dat ik zelf in de meest bloedige gevechten terecht was gekomen met allerlei gedrochten en monsters.
Maar dat was nog niks in vergelijking met hoe ik er nu bijhang. Na zeven uur Elfen, Hobbits, tovenaars, ringgeesten, aardmannen, orks, dwergen, grottrollen, een Balrog, Uruk-hai, Enten, Nazgul en Wargs kan ik werkelijk geen pap meer zeggen. Terwijl mijn medekijkers ’s avonds om 22.00 uur nog vrolijk aan deel drie van deze avonturen met de ring zouden beginnen, lig ik lamgeslagen in de kussens. The Return of the King (deel 3) moet ik noodgedwongen uitstellen tot ik een beetje ben bijgekomen van alle hectische toestanden waar ik vandaag in verdaagd ben geraakt.

Morgen eerst maar weer gewoon werken. Lekker rustig.

Responses

  1. Voor je het weet, ben je ’n hobbit-look-alike.

    • Heb snel even m’n voeten gecontroleerd. Voor de zekerheid. Geen haren en ook geen leren onderkant…. pfff, gelukkig!


Geef een reactie

Categorieën

