Gepost door: prretje | december 19, 2012

Mijn vriend Herman

IMG_3116klOp het moment dat ik Herman als vriend kreeg, wist ik al dat het een ingewikkelde relatie zou worden. Desalniettemin had ik mezelf heilig voorgenomen om er met Herman een succes van te maken. Nu, na zes dagen, kan ik niet anders dan constateren dat het uiteindelijk niets is geworden tussen Herman en mij. Een grote mislukking waarvoor slechts één schuldige is aan te wijzen en dat ben ik.

Nadat ik Herman cadeau had gekregen, was het de bedoeling dat ik ‘m dagelijks zou vertroetelen. Dat ik iets leuks met ‘m zou doen zodat hij de kans kreeg om zich als een echte vriend te profileren.
Maar wat gebeurde er? Ik vergat Herman totaal en liet hem zes dagen doodstil en in het donker in mijn tas zitten. In die tijd kreeg Herman honger en had ik ‘m 2 dl. melk, 200 gr. bloem en 250 gr. suiker moeten geven en ‘m vervolgens moeten doorroeren. De vier dagen daarna had Herman het nodig twee tot driemaal per dag geroerd te worden. In het papier dat Herman vergezelde las ik bovendien dat hij gisteren alweer hongerig was en precies hetzelfde portie melk, bloem en suiker tot zich had moeten nemen. Na deze voederactie had ik Herman in vijf gelijke porties moeten verdelen en had ik vier Hermannetjes moeten weggeven, tegelijk met een kopie van zijn gebruiksaanwijzing.

Al deze dingen heb ik dus niet gedaan omdat ik mijn vriend straal vergeten was en nu eenmaal geen ster ben in het onderhouden van eendimensionale vriendschappen. Ik ontdekte Herman pas vanmiddag weer. In die tas van bijna een week geleden. En in een afgesloten bakje.
Na mijn bizarre vondst opende ik het bakje voorzichtig en deinsde geschrokken achteruit. Herman stonk verschrikkelijk. Als een biertje dat ver over de datum is. En Herman zag er ook niet lekker uit: met blaasjes, alsof hij koorts had, en met een vreemd kleurtje. Het zag er naar uit dat Herman spontaan aan het gisten was geslagen en toen ik ‘m een beetje schudde, leek ’t wel alsof hij plotseling instortte en definitief z’n laatste adem uitblies…
Vandaag had ik hem in de oven moeten doen maar ik heb Herman, de vriendschapskoek, zo vreselijk verwaarloosd dat een bezoek aan een bakblik voor hem geen zin meer heeft.

Onderaan Herman’s overlevingsinstructies zag ik nog een kort post scriptum: “PS Je mag Herman niet teruggeven.”

Hè hè, kan ik toch nog in actie komen: ik zal mijn vriend Herman straks zonder dralen door het gootsteenputje spoelen…

Responses

  1. Als Herman zijnde schrik ik hier wel een beetje van.

  2. Beste Herman,

    Ja, dat kan ik me wel een beetje voorstellen. Da’s natuurlijk niet lekker om in ontbindende staat in een afvoerputje te verdwijnen…

    Ik zou mezelf natuurlijk kunnen verdedigen door te zeggen dat ik mijn ‘echte’ vrienden veel beter behandel en dat ’t mij geen moeite kost om hen aandacht te geven maar of dat geloofwaardig overkomt na dit Hermandebacle is de vraag.

    Om mijn goede bedoeling te tonen, wens ik jou, als Herman zijnde, in ieder geval alvast heel gezellige kerstdagen toe en een goed en gezond 2013 met veel warme vriendschappen (!).

    Met groet,
    Irene

  3. Mijn Herman lag de volgende dag al in de vuilnisbak, moeders was die dag weg en de mannen vonden vol schrik Herman op het aanrechtblad en dat werd gelijk weggegooid met de veronderstelling dat moeders wat vergeten was dat al lang niet meer goed was.
    En met drie mannen in huis heb ik ook mijn handen vol dus het is maar goed dat Herman nog in goede staat is verdwenen.
    Hennie

  4. Waar gaat dit over?

    • Je wilt ’t niet weten, Leendert…
      Geloof me nou maar….
      Of je moet natuurlijk denken dat Herman de vriendschapskoek je leven zal verrijken….
      Maar dan ben ik helaas niet de aangewezen persoon om je blij te maken met Herman. Mijn Herman is doorgespoeld 🙂

  5. O, net zoiets als zo’n zwam die je vroeger kon doorgeven door er een stukje van te over te nemen van iemand en hem dan te laten groeien door alleen water te geven en daar moest je dan thee of zo van zetten. Mij niet gezien.

  6. Voor mij is er maar één Herman:

    http://guinnessbooksandrecords.blogspot.nl/2012/09/herman.html

    • Maar ook díe Herman heeft ’t niet overleefd 🙂

  7. wat jammer ik heb heel lang een Herman gehad en deed daar lekkere dingen mee ( dit staat heel suggestief haha) maar om dat Hermannen “uit” waren heb ik er al heel lang niet meer 1 en wil er zo graag weer eens 1 , dus Irene komt er nog eens een Herman op je pad , ik heb er graag een ritje Katwijk voor over…………

    • Haha, da’s inderdaad wel een beetje een ’50 tinten Herman’-opmerking, Elly….
      Maar als ik had geweten dat Herman en jij zo close waren, dan had ik ‘m natuurljk nooit zo verwaarloosd…., had ik ‘m zelfs voor je naar dat verre Noord-Holland willen brengen….
      Een Hermanloze kerst voor jou maar als er nog eens eentje op m’n pad komt, dan zal ik ‘m voor je arresteren. Beloofd!

  8. Lieve Irene en Hennie,

    Wees maar niet bang, van mij krijgen jullie nooit meer een ‘Herman’!
    (jullie blijven wel m’n gymvriendinnen hoor, daar komt geen lieve Herman tussen!)

    P.s Bij Nel was ‘Herman’ een beetje ingezakt, maar wel gebakken, misschien heeft Jacq de enige echte? Tenslotte staat zij veel in de keuken!
    Fijne dagen meiden!

    • Ben blij dat je het niet persoonlijk neemt, Til…., soms ben ik gewoon een beetje chaotisch 🙂

      Jij ook heel fijne dagen gewenst met iedereen die je lief is.


Geef een reactie

Categorieën

